Kilka tysięcy osób z Białegostoku musi wymienić dowody osobiste
Dowody osobiste wydane w 2007 r. - na 10 lat - straciły już swoją ważność. Osoby, które posiadają dokument z tego roku, powinny go wymienić.
Marcin Jakowiak/UM Białystok
W 2017 r. upłynął termin ważności dowodów osobistych wydanych na dziesięć lat. Oznacza to konieczność wymiany dokumentów. Obowiązek taki nie dotyczy jednak tych mieszkańców, którzy otrzymali dowody na czas nieoznaczony. Były one przyznawane osobom po 65. roku życia.
Ogólnie w czasie najbliższych 90 dni straci ważność ok. 8,5 tys. dowodów osobistych wydanych w Białymstoku. Warto sprawdzić czy nas również dotyczy ta sytuacja. Zerknijmy na datę ważności dowodu osobistego, którą znajdziemy w prawym dolnym rogu strony ze zdjęciem.
Przypomnijmy, że kolejny wniosek należy złożyć w dowolnym urzędzie gminy osobiście lub w formie dokumentu elektronicznego przez stronę www.obywatel.gov.pl. Trzeba przygotować wniosek, jedną aktualną, kolorową fotografię oraz okazać (składając w urzędzie) dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport.
Wniosek składa się co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności posiadanego dowodu. Natomiast wydanie nowego dokumentu jest bezpłatne.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl