Nauka

Wróć

Kampania Mamy kota na punkcie mleka. Trwa rekrutacja szkół

2017-02-22 13:14:38
To dobrze znany i cały czas aktualny projekt. Jego celem jest przekonanie najmłodszych i ich opiekunów do tego, że mleko i produkty mleczne powinny znajdować się w codziennej diecie. Szkoły zainteresowane przedsięwzięciem mogą się już zgłaszać.
pixabay.com
Przed nami kolejna edycja kampanii Mamy kota na punkcie mleka. Projekt jest bezpłatny i adresowany do uczniów klas I-III szkół podstawowych.

W programie chodzi m.in. o to, by w jak najbardziej atrakcyjny sposób przekazać dzieciom wiedzę dotyczącą dobroczynnych właściwości odżywczych i zdrowotnych mleka oraz przetworów mleczarskich.

W ramach przedsięwzięcia szkoły otrzymają materiały edukacyjne, pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzenia zajęć oraz gadżety. Przewidziane są też konkursy, spotkania z mlecznym bohaterem – Kotem Mleczysławem oraz wiele innych atrakcji. Placówki, które dołączą do projektu, będą mogły wziąć udział w różnego rodzaju zajęciach. Po zakończeniu akcji dostaną również certyfikat uczestnictwa w kampanii.

Rekrutacja do programu jest bardzo prosta. Zainteresowane szkoły powinny wypełnić deklarację dostępną na stronie internetowej poświęconej kampanii, a następnie uzupełnione dokumenty należy przesłać pocztą lub skanem do Polskiej Izby Mleka (ul. Mickiewicza 7 lok. 23).

Warto wiedzieć, że według Instytutu Żywności i Żywienia, dzieci poniżej 12. roku życia oraz dorośli powinni wypijać od 3 do 4 pełnych szklanek mleka, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na wapń. W przypadku młodzieży dzienne spożycie mleka powinno wynosić 4-5 szklanek, a u kobiet ciężarnych i karmiących - 5-6 szklanek. Nie każdy wie, że mleko posiada więcej składników odżywczych niż prawie wszystkie artykuły spożywcze. Poza wapniem, jest ono źródłem także m.in. białka, magnezu, potasu, fosforu, cynku i witamin A, D, E, K oraz składników mineralnych z grupy B.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl