Biznes

Wróć

Jak zwiększyć ruch i sprzedaż na stronie, co warto wiedzieć o współpracy z agencją SEO/SEM

2024-03-08 07:15:42
Metod reklamowania biznesu i zwiększania sprzedaży jest naprawdę sporo i choć niektóre z nich odchodzą powoli do lamusa, wciąż można znaleźć firmy wykorzystujące z sukcesem klasyczne ulotki, czy banery na ulicach. Jednak w wielu branżach taka forma reklamy praktycznie nie ma już sensu, ponieważ ludzie (szczególnie młodzi) nie zwracają już na nią uwagi.
W jaką reklamę warto zatem zainwestować, aby dotrzeć do możliwie najlepszej grupy docelowej? Odpowiedź jest prosta - w reklamę internetową. Ale i tutaj wbrew pozorom nie jest łatwo, bo sieci reklamowych i agencji oferujących usługi zwiększenia ruchu jest sporo. Jaką zatem reklamę warto wybrać i na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji marketingowej? Jeśli chcesz poznać odpowiedź na te pytania, zachęcam do zapoznania się z dalszą częścią artykułu.


Czym jest SEO/SEM i jak może pomóc Twojej firmie?

SEO i SEM to dwa kluczowe elementy strategii marketingu internetowego, gdzie pojęcie SEM jest nieco szersze i obejmuje SEO jako jedną z jego składowych. Obydwie metody, mimo że różnią się zakresem i podejściem, wspólnie przyczyniają się do osiągnięcia najlepszych możliwych rezultatów dla firm w przestrzeni cyfrowej.

SEO skupia się na optymalizacji strony internetowej (on-site i off-site), aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Na efekty działań, trzeba zwykle poczekać, ale w perspektywie długoterminowej, może przynieść naprawdę zadowalające rezultaty.

[zdjecie]95956[/zdjecie]

SEM, to jak powiedziałem nieco wyżej, szersze pojęcie obejmujące zarówno SEO jak i PPC (pay-per-click), jednak w kręgach specjalistów utarło się mówienie, że SEM obejmuje głównie obszar płatnych reklam. Dzięki temu SEM oferuje szybszą ścieżkę do zwiększenia widoczności i ruchu na stronie, jednak po zaprzestaniu działań, niemal natychmiastowo tracimy wcześniejszy ruch i sprzedaż.
W dalszej części artykułu mówiąc SEM, jako specjalista mam na myśli płatne kampanie PPC, więc jeśli oddzielam te terminy zbyt grubą kreską, nie miej mi tego za złe :)


Dlaczego są tak ważne?

Bez profilu w social mediach, widoczności w wyszukiwarce i prowadzeniu aktywnych działań marketingowych, większość firm nie ma prawa bytu. Dlaczego? Internet jest dziś jednym z głównych miejsc do promocji marki i bez niego praktycznie niemożliwe jest docieranie do nowych klientów. Warto więc postawić na SEO i SEM, ponieważ:

- Zwiększają widoczność. Pojawiając się na konkretne frazy branżowe, nie tylko zdobywamy ruch, ale również budujemy rozpoznawalność marki. Widoczność w Google jest zatem kluczowa do sukcesu.

- Budują zaufanie i wiarygodność. Strony pojawiające się na wyższych pozycjach w Google są podświadomie postrzegane jako bardziej wiarygodne i autorytatywne.

- Przynoszą ruch o wysokiej jakości. Odpowiednio skonfigurowane reklamy lub zoptymalizowane podstrony, które wyświetlają się wysoko w wyszukiwarce, mogą generować wysoką sprzedaż.

- Zapewniają przewagę konkurencyjną. Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania ruchu, to nie tylko kwestia bezpieczeństwa Twojego biznesu, ale również szansa na przyciągnięcie potencjalnych klientów.


Kluczowe elementy skutecznego SEO

Jak już wiesz, SEO buduje widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Jakie jednak działania należy podjąć, aby zacząć wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce? Oto kilka z nich:

Wysokiej jakości audyt. Przed podjęciem działań SEO, należy sprawdzić jak pod wieloma aspektami wygląda dana strona. Dobrze wykonany audyt powinien pokryć m.in. kwestie techniczne i contentowe.

Optymalizacja techniczna. Poprawa szybkości ładowania strony, responsywności mobilnej, bezpieczeństwa, linkowania wew., struktury strony, to podstawy, na które zawsze należy zwrócić uwagę.

Optymalizacja treści. Tworzenie wartościowych, angażujących i zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby użytkowników, jest dziś niezbędne do uzyskania wysokich pozycji w Google.

Budowanie linków. Pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych z innych stron, co jest sygnałem dla wyszukiwarek o autorytecie i wiarygodności Twojej strony.

Monitorowanie i wdrażanie zmian. Algorytmy wyszukiwarki stale się zmieniają, przez co specjaliści SEO, co jakiś czas muszą wdrażać zmiany na stronach, aby nie wypaść z obiegu.


Jak SEM dopełnia SEO

SEO może przynieść naprawdę dobre rezultaty, jednak dla wielu przedsiębiorców minusem tego działania są efekty widoczne dopiero po jakimś czasie. SEM, to reklamy, które praktycznie od razu po rozpoczęciu działań mogą przynosić ruch i sprzedaż na stronie. Decydując się zatem na współpracę z agencją marketingową, warto również wybrać usługi SEM, ponieważ możemy liczyć na:

Szybkie wyniki. SEM może przynieść natychmiastowy ruch i widoczność, podczas gdy SEO buduje widoczność organiczną w dłuższej perspektywie.

Dopasowane grupy odbiorców. SEM pozwala na skierowanie reklam do konkretnych grup demograficznych, zainteresowań lub zachowań, oferując wysoki stopień personalizacji.


Wybór agencji SEO/SEM - na co zwrócić uwagę?

Jeśli już wiesz, dlaczego SEO i SEM są niezbędne dla Twojej strategii marketingowej, nadszedł czas, aby zastanowić się nad wyborem odpowiedniej agencji, która pomoże Ci osiągnąć te cele. Wybór ten jednak nie jest prosty i wymaga rozważenia wielu czynników, aby mieć gwarancję, że Twoja inwestycja przyniesie oczekiwane rezultaty. To, na co warto zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru agencji marketingowej to:

1. Doświadczenie i specjalizacja. Wybierając agencję, zwróć uwagę na to, czy działała już w podobnej branży i czy specjalizującej się w obszarach odpowiadających Twoim potrzebom. Zwróć uwagę na to, czy pracowali z firmami o podobnym profilu działalności - jeśli tak, pierwszy krok masz za sobą.

2. Portfolio i case studies. Zapoznaj się z ich portfolio, aby zobaczyć realne przykłady ich pracy oraz efekty, które udało im się osiągnąć dla innych klientów. To bardzo ważne, ponieważ niektóre agencje działają na starych metodach, które nie przynoszą już rezultatów.

3. Metody i narzędzia. Upewnij się, że agencja stosuje najnowsze i najskuteczniejsze metody oraz narzędzia SEO/SEM. To świadczy o ich profesjonalizmie i aktualnej wiedzy w branży.

4. Opinie i referencje. Przeszukaj internet pod kątem opinii innych klientów oraz referencji. Brak opinii może świadczyć o negatywnych komentarzach, które zostały przez agencję usunięte.

5. Transparentność i raportowanie. Jeśli zależy Ci na efektach, musisz śledzić poczynania agencji. Wybierz agencję, która jest transparentna w swoich działaniach i oferuje regularne raporty dotyczące postępów i wyników.

Jeśli zależy Ci na udanej współpracy, rzetelnych analizach i konkretnych efektach, zachęcam do zapoznania się z ofertą agencji Mayko, czyli firmą, która od ponad 15 lat świadczy usługi marketingowe.


Czerwone flagi - czyli na co uważać?

Jeśli sprawdziłeś daną agencję i uważasz, że warto z nią podjąć współpracę, zwróć jeszcze uwagę na czerwone flagi, czyli elementy mogące być znakiem, że z daną agencją jest coś nie tak.
- Obietnice szybkich wyników - SEO i SEM to procesy, które wymagają czasu. Unikaj firm, które obiecują natychmiastowe wyniki, ponieważ nawet w przypadku reklam, na dobre efekty trzeba poczekać kilka tygodni.
- Brak transparentności - Jeśli agencja nie chce dzielić się szczegółami swoich działań lub strategii, może to być sygnałem, że coś jest nie tak.
- Black Hat SEO - Techniki Black Hat SEO mogą przynieść szybkie rezultaty, ale są nieetyczne i mogą skutkować penalizacją przez wyszukiwarki, co z kolei skutkuje utratą ruchu organicznego.


Przykład udanej współpracy

Rozważmy przypadek firmy technologicznej, która zdecydowała się na współpracę z agencją SEO/SEM, aby zwiększyć swoją obecność w Internecie. Agencja ta została wybrana na podstawie analizy rynku, klarownej oferty i umowy oraz szczegółowego audytu SEO, który zidentyfikował obszary wymagające optymalizacji. W ciągu pierwszych kilku tygodni firma wdrożyła na stronie kluczowe zmiany, a agencja SEO dodała treści oraz zoptymalizowała najważniejsze elementy pod kątem SEO.

Dodatkowo agencja przesłała dostęp do panelu, w którym firma może śledzić pozycje dobranych na początku współpracy fraz. Kilka tygodni po wdrożeniu kluczowych zmian, firma zauważyła znaczący wzrost organicznego ruchu na stronie oraz zwiększenie liczby leadów, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost sprzedaży. Co miesiąc firma otrzymuje również raport z wynikami i przeprowadzonymi na stronie działaniami.

Taki model współpracy można uznać za wzorowy - agencja marketingowa wywiązała się ze swoich obowiązków i przedstawiła w przejrzysty sposób zadania, które powinna wykonać firma. Połączone działania przełożyły się na wzrost ruchu i leadów.


Korzyści ze współpracy z agencją SEO/SEM

Na tym etapie wiesz już zapewne, że współpraca z agencją SEO/SEM może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu oraz ruchu i sprzedaży. Czy zdajesz jednak sprawę z tego, że to tak naprawdę tylko szczyt góry zalet? Poniżej znajdziesz więcej plusów, które powinny pojawić się podczas współpracy z dobrą agencją marketingową.

[zdjecie]95957[/zdjecie]

Dostęp do specjalistycznej wiedzy i narzędzi
Agencje SEO/SEM dysponują nie tylko wiedzą ekspercką, ale także dostępem do specjalistycznych narzędzi, które mogą znacznie poprawić widoczność Twojej strony w branży. Dzięki doświadczeniu i zasobom Twoja firma może skorzystać na zaawansowanej analizie konkurencji, optymalizacji sklepu pod kątem najnowszych trendów, a także skuteczniejszym wykorzystaniu budżetu i docieraniu do szerszej grupy odbiorców.

Oddelegowanie części zadań
Współpraca z agencją oszczędza czas, dzięki czemu możesz wykorzystać go na inne działania, niż reklama internetowa. Możesz np. budować rozpoznawalność brandu tworząc ciekawe filmy na YT, podczas gdy agencja zajmie się tworzeniem wpisów blogowych, linkowaniem, optymalizacją i analizą konkurencji.

Poprawa UX strony
Agencje marketingowe, które płyną z nurtem nowych technologii poza przynoszeniem ruchu na stronę, zwracają również uwagę na to, jak wygląda strona docelowa. Mogą podesłać Ci wytyczne dotyczące wyglądu strony, ścieżki zakupowej lub procesu płatności, dzięki czemu sprzedaż może znacznie wzrosnąć.


Wnioski

Internet jest dziś i zapewne długo będzie głównym polem walki o uwagę klienta. Aby naprawdę zaistnieć i odnieść sukces, konieczne jest zatem zrozumienie i wykorzystanie pełnego potencjału zarówno SEO jak i SEM, ponieważ te dwa filary marketingu są niezbędne do budowania widoczności, zaufania i ostatecznie - sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że wybór odpowiedniej agencji nie zawsze jest gwarancją sukcesu, ponieważ w sporej części to Ty jako właściciel sklepu odpowiadasz za wiarygodność marki i sprzedaż. Podejmując współpracę, pytaj, słuchaj i działaj, aby zmaksymalizować efekty, jakie może przynieść SEO i SEM.

[zdjecie]95958[/zdjecie]

Paweł Wiszniewski
Senior SEO Specialist

Starszy specjalista SEO w firmie Mayko. Przeprowadzam audyty sklepów internetowych oraz wdrażam skuteczne strategie SEO, które nie tylko poprawiają rankingi, ale również napędzają sprzedaż.


[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]