Jak zgłosić firmę do bonu turystycznego? Wystarczy kilka kliknięć
Od soboty 1 sierpnia będzie można złożyć wniosek o bon turystyczny. Należy go zrealizować w firmach, które zgłoszą się do programu Polski Bon Turystyczny. Aby firma mogła przyjmować płatności bonem za usługę turystyczną, należy złożyć wniosek na PUE ZUS.
Pixabay
Lista aktualizowana codziennie
Świadczenie 500 zł w formie bonu turystycznego, skierowane jest do wszystkich dzieci do 18. r.ż korzystających z dodatku Rodzina 500 plus.
Aby zrealizować bon turystyczny należy wybrać daną firmę z tych dostępnych na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Póki co w całej Polsce do programu zarejestrowało się ponad 1 tys. firm. Lista będzie aktualizowana codziennie.
Wszystkie firmy, które zgłosiły się do programu będzie można zobaczyć 1 sierpnia czyli w dniu otwarcia rejestracji dla beneficjentów bonu.
Przedsiębiorcy mogą rejestrować się do programu Polski Bon Turystyczny (PBT) jako podmiot uprawniony do przyjmowania płatności w postaci bonu. Dlatego nie będzie można nim płacić w wybranych przez siebie punktach turystycznych, tylko tych dostępnych na liście i zgłoszonych do programu.
Jak zgłosić firmę?
Osoby, które prowadzą własne przedsiębiorstwa turystyczne i chcą przystąpić do programu PBT będą mogły to zrobić tylko elektronicznie. W lokalach stacjonarnych ZUS nie będzie to możliwe.
ZUS udostępnił łatwą funkcję rejestracji firmy. Najpierw trzeba założyć konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Następnie złożyć „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny”.
- Oświadczenie jest dostępne w roli [Ogólny], w menu bocznym, w zakładce [Podmiot turystyczny]. Osoba, która złoży oświadczenie zostanie managerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. W roli [Ogólny], w zakładce [Podmiot Turystyczny], [Lista podmiotów turystycznych] manager może dodać kolejnych managerów do obsługi podmiotu turystycznego - tłumaczy Anna Ilukiewicz regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. warmińsko-mazurskim.
Osoba, pełniąca funkcję managera lub recepcjonisty musi mieć własny profil na PUE ZUS. Manager ze swojego konta będzie mógł wprowadzać zmiany danych, złożyć rezygnację lub dodać/usunąć recepcjonistę, który będzie przyjmował płatności bonem.
W razie pytań, ZUS uruchomił infolinię aby udzielać informacji nt. bonu.
Nr tel. 22 11 22 111 działa całodobowo.
Malwina Witkowska
24@bialystokonline.pl