Jak zdobyć Cash, poprawić Lajf i zachować Balans? [WIDEO]
2020-03-02 16:02:01
Własny biznes to dobra droga życia i ścieżka kariery. Niestety młodzież z województwa podlaskiego nie jest zbyt przedsiębiorcza. Kampania Cash Lajf Balans ma to zmienić. W jaki sposób? O wszystkim piszemy poniżej.
pixabay.com
Wskaźnik przedsiębiorczości wśród młodzieży jest tu najniższy
W poniedziałek (2 marca) wystartowała kampania Cash Lajf Balans organizowana przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych z Polski Wschodniej, a dokładniej do młodzieży w wieku 15-19 lat z pięciu województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego, ich rodziców oraz nauczycieli.
Jej celem jest wzmocnienie postaw przedsiębiorczych oraz pokazanie, że Fundusze Europejskie są jedną z możliwości wsparcia własnego biznesu. Twórcy kampanii chcą przekonać do prowadzenia własnego biznesu, szukania innowacyjnych rozwiązań i wcielania ich w życie. Dzięki akcji młodzież poszerzy też wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz pozna podstawowe aspekty prowadzenia działalności gospodarczej. Organizatorzy chcą także pokazać, że założenie firmy nie jest trudne, a brak kapitału nie musi być barierą – z pomocą przychodzą Fundusze Europejskie.
Dlaczego warto założyć własną działalność gospodarczą?
Okazuje się, że z Polski Wschodniej pochodzi wiele znanych i cenionych firm, ale jednocześnie jest to region z najniższym wskaźnikiem przedsiębiorczości wśród młodzieży. Jak wynika z badań CBOS, o własnym biznesie myśli zaledwie 12,5% uczniów szkół ponadpodstawowych, a 30% z nich nie potrafi ocenić, czy kiedykolwiek mogłoby założyć własną firmę.
Młodzież opuszcza rodzinne strony, aby uczyć się i rozwijać w większych miastach, gdzie potem znajduje zatrudnienie i zakłada rodzinę. W rezultacie w mniejszych miejscowościach niekorzystnie zmienia się struktura demograficzna, brakuje inwestycji, nowych miejsc pracy i młodych dorosłych, którzy – decydując się na własny biznes – wzmacnialiby lokalny i regionalny rozwój gospodarczy oraz społeczny.
- Prowadzenie biznesu to przede wszystkim rozwój samego przedsiębiorcy, który ciągle musi szukać innowacyjnych rozwiązań, stawiać czoła wyzwaniom, uczyć się na błędach, a z sukcesów brać to, co najlepsze. Własna firma to także elastyczność czasowa, dzięki której łatwiej zachować balans między pracą a życiem prywatnym – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej. - Z drugiej strony każde nowe przedsiębiorstwo w Polsce Wschodniej, budujące swoją pozycję na rynku, to wkład w rozwój całego makroregionu. Zwłaszcza kiedy wprowadza innowacyjne produkty lub usługi. Młodych ludzi stać na wiele, tylko niektórym brak odwagi, innym być może wiedzy, jeszcze innym kapitału. Dlatego podajemy im pomocną dłoń – dodaje.
Filmiki, nowa gra, konkursy i coś dla nauczycieli
Organizatorzy przygotowali cykl ośmiu filmów poświęconych odrębnym zagadnieniom związanym z przedsiębiorczością i Funduszami Europejskimi. Bohaterami są młodzi przedsiębiorcy z Polski Wschodniej. Filmy będą dostępne w serwisie YouTube i na stronie kampanii. Oto jeden z nich:
Stworzyli także grę Cash Lajf Balans, dostępną na urządzenia mobilne, którą można pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play i App Store. Dzięki niej młodzież odświeży wiedzę o przedsiębiorczości i powiększy ją o nowe wiadomości. Gracze wcielą się w rolę właścicieli firm i przekonają się, że prowadzenie biznesu pozwala realizować pasje oraz zachować równowagę między pracą a zwykłym, codziennym życiem (work-life balance).
Dodatkowo w każdy poniedziałek - aż do 30 kwietnia 2020 roku - będą odbywać się konkursy indywidualne dla uczniów i grupowe dla szkół. Nauczyciele i uczniowie, po założeniu konta, mogą dodawać swoje prace konkursowe, a zwycięzcy zostaną wyłonieni w drodze głosowania internetowego. Zadania konkursowe będą opierały się na wiedzy zdobytej m.in. podczas lekcji przedsiębiorczości oraz informacjach umieszczonych w materiałach kampanii. Poza tym niezbędne będzie także myślenie kreatywne. Do wygrania są atrakcyjne nagrody, które pomogą w rozwoju potencjału uczniów i szkół.
To jeszcze nie wszystko, gdyż kampania jest skierowana także do nauczycieli, aby wesprzeć ich w codziennej pracy z młodzieżą. Wszystkie informacje dotrą do szkół za pomocą call center, skąd nauczyciele będą mogli pobrać materiały, gotowe scenariusze lekcji, a także zarejestrować się w systemie, aby z uczniami podjąć wyzwania konkursowe.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z
Polityka cookies
. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce