Kontomierz
Pod tą nazwą kryje się popularny serwis internetowy kontomierz.pl, a także aplikacja mobilna. Kontomierz ułatwia codzienne zarządzanie finansami dzięki bardzo przydatnym funkcjom. Za pomocą Kontomierza można importować dane z własnego konta bankowego, definiować stałe wydatki i tworzyć raporty wydatków niezbędne do wszelkich analiz. Dzięki przejrzystym wykresom i zestawieniom, jak na dłoni widać, na co wydaliśmy najwięcej pieniędzy i gdzie można by poszukać ewentualnych oszczędności. Jeśli zamierzamy na serio zająć się swoim budżetem, a przy tym zacząć planować i
myśleć jak prawdziwy milioner – warto wypróbować tę aplikację.
Budżet domowy 2017
Można pokusić się o stwierdzenie, że Budżet domowy 2017 (jak sama nazwa wskazuje) sprawdza się idealnie jako narzędzie do prowadzenia kompletnego budżetu domowego. A poza tym jest całkowicie darmowy, intuicyjny i gotowy do pobrania ze strony Michała Szafrańskiego, autora bloga Jak zarabiać pieniądze.
Nie jest to aplikacja, ale bardzo rozbudowany arkusz (Excel czy Google Docs). Szablon zawiera wiele gotowych i opisanych kategorii oraz podkategorii wydatków (typu: mieszkanie/dom, jedzenie, telekomunikacja, transport, spłata długów czy oszczędności). Wystarczy regularnie dopisywać, ile i na co wydaliśmy, a arkusz sam zliczy za nas, ile jeszcze pozostało nam z wypłaty do końca miesiąca. I tutaj znajdziemy przejrzyste zestawienia z podziałem na poszczególne dni czy miesiące.
Moje Finanse
Jest to aplikacja mobilna dostępna obecnie w wersji Android, która zawiera większość głównych funkcji, co wspomniany wyżej arkusz Budżet domowy. Tutaj także można nadzorować comiesięczny stan swoich finansów poprzez wpisanie kwot przychodów i stałych wydatków (czynsz, rata kredytu, opłaty, itd.). Ponadto aplikacja posiada funkcję tworzenia wykresów i raportów.
Kwitki
Aplikacja Kwitki może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeśli sam widok sterty paragonów w portfelu wywołuje w nas rozdrażnienie. Kwitki jest bazą paragonów, dowodów zakupu i faktur. Za pomocą smartfona i funkcji robienia zdjęć możemy zachować każdy z nich w aplikacji, która sama odczytuje najpotrzebniejsze informacje, a następnie je porządkuje i grupuje. Warto ją samemu wypróbować, zwłaszcza że jest darmowa.
Google Keep
Oto notatnik wprost stworzony do tego, by zapisywać w nim listy zakupów. Absolutnym plusem aplikacji Google Keep jest możliwość udostępniania swoich notatek, dzięki czemu z jednej listy w tym samym czasie może korzystać kilka osób. Korzystając z Google Keep za pomocą smartfona, można swobodnie robić wspólnie z mężem czy żoną zakupy i odhaczać produkty, które włożyliśmy do koszyka. Dzięki temu druga osoba, będąca w innym dziale czy nawet sklepie, będzie wiedziała, co już kupiliśmy.
Podobnych aplikacji i narzędzi przydatnych w skutecznym zarządzaniu domowym budżetem jest mnóstwo. Niektóre z nich są całkowicie darmowe i w języku polskim, inne są anglojęzyczne, dostępne tylko na wybranych platformach albo płatne. Warto zapoznać się z opiniami na ich temat, zanim wybierzemy kilka do własnych testów w domowym zaciszu.
Artykuł został zrealizowany we współpracy z Magazynem Lottoland.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]