Biznes

Wróć

Jak korzystnie rozliczyć się z fiskusem i zaplanować budżet na Nowy Rok

2015-01-07 00:00:00
Na początku roku zazwyczaj wyznaczamy sobie nowe cele. Warto więc zastanowić się nad stanem swojego budżetu. To najlepszy czas na to, aby rozpisać przychody i wydatki i lepiej je zaplanować w Nowym Roku.
materiały Kancelarii
Rozpisanie budżetu jest dobre zarówno dla przedsiębiorców zarządzających dużymi, średnimi, czy małymi firmami, jak i dla każdego gospodarstwa domowego. Od tego jak zaplanujemy wydatki zależy to, gdzie pojedziemy na wakacje, czy starczy nam pieniędzy na rozwój osobisty oraz zwyczajnie lepszą jakość naszego życia.

W przypadku domowego budżetu, sprawdzonym sposobem oszczędzania jest prowadzenie zestawienia – tabeli zawierającej dane o stałych wydatkach i dochodach - uzupełnianej o koszty poczynione w każdym tygodniu. Dzięki prowadzeniu takiego zestawienia mamy jasny ogląd sytuacji.

Zastanawiając się nad kosztami, warto uważnie przyjrzeć się podatkom, które musimy stale płacić. Osoby, które rozliczają się z fiskusem jako jednoosobowa działalność gospodarcza, w łatwy sposób mogą tak zaplanować wydatki, aby koszty pomniejszyły należny podatek. Dobrze jest też wiedzieć, jakie ulgi nam przysługują i jak można z nich korzystać.

W Nowym Roku czeka nas trochę zmian w zakresie przepisów podatkowych. Jest też sporo dobrych wiadomości.

Dla rodzin wielodzietnych ustalono nowe stawki ulgi na trzecie i każde następne dziecko. Już w rozliczeniu za 2014 rok można będzie odliczyć odpowiednio:
- 1 112,04 – jedno dziecko
- 2 224,08 – dwoje dzieci
- 4 224,12 – troje dzieci (ulga na trzecie dziecko wzrośnie z 1 668,12 zł do 2 000,04 zł)
- 6 924,12 – czworo dzieci (ulga na czwarte dziecko wzrośnie z 2 224,08 zł do 2 700 zł).

Skłodowscy to kancelaria podatkowa oraz biuro rachunkowe, które otworzyło swój oddział w samym sercu Białegostoku, przy ul. Branickiego 17A. Zarządzający Kancelarią postawili sobie za cel, aby być partnerem dla swoich klientów i wspierać ich w rozwoju działalności gospodarczej. Cechą wyróżniającą tę kancelarię spośród innych firm zajmujących się księgowością jest właśnie doradztwo.

- Zdecydowaliśmy się otworzyć biuro w Białymstoku, ponieważ chcielibyśmy mieć swój udział w rozwoju województwa podlaskiego, w którym widzimy potencjał. Dzięki sprawnemu zarządzaniu finansami oraz wykorzystaniu możliwości pozyskania środków finansowych z UE, region będzie szybko się rozwijał. Nie bez znaczenia są również związki naszej rodziny z Białymstokiem, której członkowie urodzili się właśnie w tym mieście – mówi Tadeusz Skłodowski, prezes zarządu Kancelarii Podatkowej Skłodowscy.

Kancelaria zajmuje się doradztwem podatkowym i prawnym, obsługą księgową, kadrowo-płacową. Wspiera też firmy w pozyskaniu środków na finansowanie działalności. Powstała w 1993 roku. Obecnie zatrudnia ponad 100 pracowników, ma cztery oddziały, które obsługują ponad 1000 klientów. Skłodowscy mogą pochwalić się wieloma sukcesami w zakresie pozyskania dotacji z UE dla swoich klientów, czy reprezentowaniem ich w najbardziej skomplikowanych sprawach przed aparatem skarbowym. Obecnie Kancelaria obsługuje zarówno mikroprzedsiębiorstwa, jak i największe spółki, dzięki inwestycji w stworzenie i implementację nowoczesnych systemów informatycznych do prowadzenia księgowości i obsługi dokumentów. Cennik usług jest dostosowany do możliwości klientów tak, aby sprzyjać ich rozwojowi. Klienci Kancelarii korzystają z szeregu, w większości bezpłatnych, szkoleń, z których dowiadują się, jak najkorzystniej prowadzić swoje rozliczenia.

Więcej informacji znajdą Państwo na: www.sklodowscy.pl, ul. Branickiego 17A, 15-085 Białystok.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]