Zastanawiając się, którą ofertę wybrać, nie trzeba obu kluczowych usług – TV i internetu – traktować oddzielnie. Najkorzystniejszą opcją jest zamówienie usługi sieciowej oraz telewizyjnej od tego samego dostawcy. - W ten sposób można zaoszczędzić nawet ok. 30-40% ceny łącznej – zauważają analitycy platformy PanWybierak.pl, porównywarki usług telekomunikacyjnych, w której można nie tylko analizować poszczególne oferty, ale też zamówić każdą z nich.
Wyraźnie widać, że na rynku panuje tendencja do tego, by traktować TV i internet jako jeden pakiet usług. Nic w tym dziwnego: operatorzy coraz chętniej sięgają po opcję, w której dostępny pakiet telewizyjny dostępny jest nie tylko na ekranie TV, ale też np. na urządzeniu mobilnym. Klienci mają wtedy pełną możliwość sięgania po multimedia niezależnie od tego, gdzie są.
Jakie firmy zapewniają internet i telewizję?
Vectra, związana z nią Multimedia Polska, UPC, Inea, Toya – to tylko część z operatorów, których można analizować pod kątem usługi internetu i TV. Niektórzy operatorzy zapewniają już możliwość wyboru kanału telewizyjnego na smartfonie lub tablecie. Np. wybierając taką opcję w Multimediach czy w ramach
Netia online, można uruchomić podgląd swoich kanałów w aplikacji. Dysponując internetem, dany użytkownik jest w stanie włączyć transmisję meczu lub obejrzeć ulubiony serial w dowolnej lokalizacji – nie tylko salonie, gdzie znajduje się jego telewizor.
Oczywiście niezbędne jest do tego dysponowanie albo sporym (a najlepiej nielimitowanym) pakietem internetu mobilnego, albo podpięcie pod Wi-Fi. Dzięki temu transfer wykorzystywany na oglądanie telewizji przez internet nie doprowadzi do wykorzystania zasobów.
Jak wybrać kablówkę do domu?
Oceniając poszczególne oferty kablówek, bezwzględnie należy zwrócić uwagę na korzyści, które generują wspomniane pakiety. Zamawiając internet z telewizją – czy nawet poszerzając to o jeszcze abonament telefoniczny – można liczyć na wyjątkowo duże rabaty i korzystne cenniki usług. Zauważalne jest to szczególnie w dużych miastach, które z założenia stanowią największe grono odbiorców sieci kablowych.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]