Aktualności

Wróć

Ile jest warta promocja miasta przez Jagiellonię?

2016-02-17 20:25:43
Według specjalistów, ubiegłoroczna promocja miasta przez Jagiellonię warta była 19,5 mln zł.
Grzegorz Chuczun
Firma badawczo-consultingowa Pentagon Research przygotowała analizę efektywności promocji marki Białystok w mediach, jaką zapewniła miastu Jagiellonia w 2015 r.

Po zbadaniu prasy, telewizji oraz internetu oszacowano efektywność promowania miasta poprzez współpracę z Jagiellonią. Wymagało to wyodrębnienia wszystkich programów oraz publikacji dotyczących klubu w mediach oraz przeanalizowania ich pod kątem ekspozycji marki Białystok oraz logotypu Wschodzący Białystok.

Wartość całej promocji wyceniono na 19,5 mln zł. Największe korzyści przyniosły działania w internecie - ekspozycja marki Białystok oraz logotypu w sieci kosztowałaby ponad 9 mln zł. Najczęściej Białystok oraz jego logo spotkać można było w serwisie www.sportowefakty.pl - 612 ekspozycji. Na 13. miejscu w całym zestawieniu (a na 2. pozycji wśród portali regionalnych) był portal www.bialystokonline.pl z 191 ekspozycjami.

W prasie najczęściej markę Białystok oraz logotyp Wschodzącego Białegostoku można było zobaczyć w Przeglądzie Sportowym. W tym najpopularniejszym sportowym dzienniku w Polsce było 507 efektywnych ekspozycji marki.

Przez cały 2015 r. najlepszym i najbardziej efektywnym pod względem uzyskanej wartości ekspozycji miesiącem był lipiec. Wiązało się to bezpośrednio z przygotowaniami do nowych rozgrywek po historycznym sezonie naszego zespołu w Ekstraklasie oraz uczestnictwem w rozgrywkach europejskich - dwóch rundach eliminacyjnych do Ligi Europy.

W lipcu 2015 r. ekspozycja dla poszczególnych mediów wyniosła następujące wartości i osiągnęła następujące liczby publikacji: prasa - 1,41 mln zł i 643 publikacji, telewizja - 0,66 mln zł i 200 469 publikacji, internet - 1,48 mln zł i 1590 publikacji.

W przypadku prasy i internetu wartość promocji wyceniano porównując ilość ekspozycji marki (w tekście lub na ilustracji) do ceny reklamy w oparciu o wartość cennikową artykułu sponsorowanego lub innej formy reklamowej o takiej samej powierzchni.

W 2015 r. na promocję w Ekstraklasie miasto miało 3,5 mln zł.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl