Halo, w czym mogę pomóc? Białostoczanie chętnie korzystają z miejskiej infolinii
Okazuje się, że miejska infolinia cieszy się niemałym powodzeniem. Konsultanci dziennie odbierają po kilkaset połączeń.
UM Białystok/Marcin Jakowiak
W 2014 r. miasto uruchomiło miejską infolinię pod numerem 85 879 79 79. Służy ona głównie do tego, żeby odpowiedzieć na pytania mieszkańców odnośnie różnych spraw urzędowych i interwencji. Dzięki temu kontakt białostoczan z urzędem jest szybszy i łatwiejszy niż wcześniej. Od uruchomienia infolinii do wtorku (25 lipca) konsultanci odbierający telefony odnotowali 143 981 połączeń.
Pytania interesantów najczęściej dotyczą rejestracji pojazdów, dowodów osobistych i prawa jazdy oraz aktów Urzędu Stanu Cywilnego. Konsultanci odbierają też dużo telefonów w sprawach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy pytają również o podatki i sytuację na drogach i zgłaszają uwagi dotyczące np. czystości w naszym mieście.
– Infolinia pozwala na szybki kontakt z urzędem – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski. – Z tej możliwości korzysta wielu białostoczan, którzy dzięki temu załatwiają swoje sprawy bez zwłoki i szybciej trafiają do odpowiednich jednostek.
Infolinia działa w godz.: w poniedziałki od 8.00 do 17.00, w pozostałe dni tygodnia - od 7.30 do 15.30. W otwarte soboty natomiast od 8.00 do 12.00.
W poniedziałki konsultanci odbierają średnio ok. 300 połączeń. Od wtorku do piątku – interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie. W soboty telefonów jest mniej – w ostatnich miesiącach było ich każdorazowo maksymalnie 15.
Kolejnym kanałem komunikacji z mieszkańcami Białegostoku jest aplikacja CITTy, uruchomiona w 2016 r. Za jej pośrednictwem białostoczanie najczęściej zgłaszają uszkodzone nawierzchnie dróg i chodników, awarie oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej, źle zaparkowane pojazdy i inne.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl