Zdrowie

Wróć

Gdzie kupisz lek? Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiedzą

2019-07-15 12:45:58
Od poniedziałku (15.07), dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – dowiesz się, w której aptece kupisz swój lek.
pixabay.com
Ważna informacja dla pacjenta

Dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta, będzie można uzyskać informację odnośnie dostępności danego leku. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.

Jak połączyć się bezpośrednio z konsultantem od leków?

Wystarczy zadzwonić pod numer 800 190 590 - wówczas zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybór tematu rozmowy. Z klawiatury telefonu należy wybrać cyfrę 3. Wtedy nastąpi połączenie z konsultantem, który podpowie, gdzie można kupić lek, który jest akurat potrzebny.

Wybierając cyfrę 3, następuje połączenie bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonimy w innej sprawie, wybieramy cyfrę 1 lub 2.

O czym warto wiedzieć, dzwoniąc na infolinię?

Jak podaje NFZ, z infolinii dowiemy się, w której aptece znajdziemy swój lek. Przed wizytą w aptece upewnijmy się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda konsultant podczas rozmowy.

Trzeba pamiętać, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły należy zapytać swojego lekarza lub farmaceutę.

Infolinia działa od poniedziałku do piątku w od godz. 8.00 do 18.00.
Paulina Górska
24@bialystokonline.pl