W praktyce norma ISO 9001:2008 to zbiór zasad zarządczych, wypracowywanych latami przez menedżerów zajmujących się zarządzaniem w różnych organizacjach. W Polsce od początku lat 90. zasady te z powodzeniem stosują organizacje biznesowe, od 2000 r. zaczęły je wdrażać urzędy administracji publicznej, a także najlepsze ośrodki sztuki.
Galeria Arsenał jest pierwszą na Podlasiu instytucją kultury, która wdrożyła system zarządzania jakością oparty na wymaganiach standardu ISO 9001:2008. Korzystała przy tym z doświadczeń dr Romana Batko, prezesa Krakowskiego Instytutu Jakości, współpracującego wcześniej z Muzeum Narodowym w Krakowie, Warszawie i w Kielcach, Muzeum Sztuki w Łodzi,Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA, Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie.
Instytucja ma być zarządzana według jasnych i przejrzystych dla wszystkich procedur w taki sposób, aby jej goście mogli obcować ze sztuką współczesną w najlepszym wydaniu i w najbardziej komfortowych warunkach. Pracownicy placówki wypracowali własną politykę jakości, dostępną na stronie internetowej:
Galerii Arsenał.
Zgodność zarządzania jakością z normą ISO 9001:2000 w białostockim Arsenale potwierdził audyt firmy certyfikującej TÜV NORD.
Przed Arsenałem szczególnie pracowity rok, związany z organizacją wystawy Podróż na Wschódw ramach Krajowego Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji. Ambicją Moniki Szewczyk, szefowej galerii, jest zrobienie jej na najwyższym możliwym poziomie i artystycznym i organizacyjnym. Ma nadzieję, że ISO okaże się dobrym narzędziem zarządzania jakością i doskonalenia galerii.