Tydzień temu pisaliśmy o wyborze firmy Stecol Corporation z Chin do wybudowania odcinka S19, prowadzącego z Sokółki do Czarnej Białostockiej (o szczegółach przeczytasz tutaj:
Chińska firma wybuduje fragment S19 z Sokółki do Czarnej Białostockiej), a teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła kolejnych dwóch wykonawców, a raczej można powiedzieć, że jednego, który zajmie się dwoma odcinkami.
To oznacza, że 46-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S19, podzielony na trzy odcinki, ma już wyłonionych wykonawców:
- S19 Sokółka – Czarna Białostocka (24,1 km): firma
Stecol z ofertą 828,8 mln złotych,
- S19 Czarna Białostocka – Białystok Północ (13 km): firma
Unibep S.A. z ofertą 347,79 mln złotych,
- S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo (9 km): firma
Unibep S.A. z ofertą 320,88 mln złotych.
Przy braku odwołań od rozstrzygnięć w przetargach na te trzy odcinki S19 i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcami w I kwartale przyszłego roku.
Realizacja całego tego fragmentu S19 planowana jest na lata 2025-2028.
[zdjecie]94162[/zdjecie]
Szczegóły przetargu S19 Czarna Białostocka - Białystok Północ
GDDKiA ogłosiła przetarg 21 lipca bieżącego roku. Oferty złożyło 10 wykonawców. Wszyscy startujący wykonawcy zadeklarowali maksymalne okresy gwarancji jakości (10 lat) na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze oraz obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem. W tej sytuacji o wyborze najkorzystniejszej ofert decydowała cena.
I tak najniższą cenę zaproponowała firma Unibep S.A. – 347,79 mln złotych, najwyższą Budimex S.A. – 417,43 mln złotych.
Na tym 13-kilometrowym odcinku ekspresowa S19 zostanie wykonana jako droga o dwóch jezdniach, każda po dwa pasy ruchu z pasem awaryjnym. Poprowadzona będzie w przybliżeniu śladem istniejącej DK19. Rodzaj nawierzchni, z asfaltu czy z cementu, wybierze wykonawca (z wyjątkiem istniejącej obwodnicy Wasilkowa, gdzie obecna jezdnia będzie miała nawierzchnię bitumiczną). Konstrukcja drogi zostanie wykonana zgodnie z wymogami kategorii ruchu KR6 i nośności nawierzchni do 11,5 t/oś.
Na istniejącej obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia (po stronie południowej), a dotychczasowa zostanie przystosowana do parametrów drogi ekspresowej i dodatkowo będzie na niej wymieniona warstwa ścieralna.
Na całym odcinku przewidziano 18 obiektów inżynierskich, z tego 14 zostanie wybudowanych od nowa lub w przypadku istniejących - rozbudowana o pomost dla drugiej jezdni.
Szczegóły przetargu S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo
Na ostatni odcinek tego fragmentu S19 GDDKiA ogłosiła przetarg 4 sierpnia bieżącego roku. Tu również oferty złożyło 10 wykonawców, wszyscy spełnili dodatkowe kryteria i podobnie jak wcześniej - najniższą cenę (320,8 mln złotych) zaproponowała firma Unibep S.A., a najwyższą (438,7 mln złotych) firma Budimex S.A.
Odcinek S19 od istniejącego węzła Białystok Północ (dawniej Sochonie na DK8) do węzła Dobrzyniewo (z węzłem) będzie miał długość 8,77 km. I tu również podobnie jak wcześniej, będzie to droga o dwóch jezdniach, każda po dwa pasy ruchu z pasem awaryjnym. Wykonawca wybierze także rodzaj nawierzchni - z asfaltu bądź z cementu. Konstrukcja drogi zostanie wykonana zgodnie z wymogami kategorii ruchu KR6 i nośności nawierzchni do 11,5 t/oś. Zaplanowano 14 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt).
Na skrzyżowaniu S19 z S16 (a w przyszłości także z S8) powstanie też węzeł Dobrzyniewo. Umożliwi on wyprowadzenie ruchu w kierunku Ełku (S16) i węzła Białystok Zachód na S8 (kierunek Warszawa - Białystok), a z niego także na kierunek Białystok - Lublin (S19).