EastMedia Białystok. Frekwencja dopisała, a prelegenci pokazali niestandardowe rozwiązania
Za nami kolejna edycja EastMedia Białystok. Cieszyła się dużym zainteresowaniem. W konferencji uczestniczyło około 180 osób. Ponadto okazuje się, że media społecznościowe to niewyczerpane zagadnienie.
Dorota Mariańska
EastMedia, czyli pakiet słów o marketingu internetowym
W piątek (21 kwietnia) odbyła się tegoroczna edycja EastMedia Białystok. Motywem przewodnim był marketing w mediach społecznościowych. Przeprowadzono także dwa warsztaty. Jeden z nich dotyczył tworzenia skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku, zaś drugi tego, jak powinno wyglądać bieżące analizowanie strony internetowej. Miały one pełną obsadę, bowiem wszystkie miejsca były zajęte. Łącznie w wydarzeniu uczestniczyło około 180 osób.
- Warto podejmować pewne działania marketingowe w sieci. Dzięki temu wydarzeniu uczestnicy poznali konkretne narzędzia. To nie jest tylko i wyłącznie sucha teoria. Uczestnicy dowiadują się, jak te narzędzia można wykorzystywać przy pozyskiwaniu klienta - wyjaśnia Adam Gardocki z działu promocji Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Białystok nie zostaje w tyle
Podczas konferencji prelegenci udowadniali, że jak wynika z trendów, które aktualnie panują w marketingu, obecność w internecie jest kluczowa.
- Z radością muszę stwierdzić, że w Białymstoku świadomość dotycząca social media jest budowana, stad pochodzi bardzo wiele agencji i firm, które zajmują się tym tematem i robią to bardzo dobrze, również dzięki takim spotkaniom jak te, które odbywają się w ramach EastMedia. Rzeczywiście jest tak, że ludzie są głodni tej wiedzy, jakikolwiek mają biznes i jakiekolwiek przedsiębiorstwo prowadzą, szukają sposobów na autopromocję, na zaistnienie, a internet to taka strefa w której mogą wybić się - mówi Jagoda Prętnicka-Markiewicz z firmy Sentione, która opowiadała o monitoringu internetu.
Ekspertka dodaje również, że coraz częściej jest tak, że Facebook służy nam jako wyszukiwarka:
- Na Facebooku szukamy pierwszych informacji, interakcji, tam jest żywy człowiek. Informacje są dodawane na bieżąco. Jest funkcja recenzowania, dzielenia się opiniami, i dzięki temu mamy świadomość, jak postrzegana jest marka, usługa, czy przedsiębiorstwo w sieci, w tej sferze najważniejszej dla nas, czyli rekomendacji wzajemnych.
Organizatorzy konferencji to Białostocki Park Naukowo-Technologiczny i EastCamp Białystok. Jak nieoficjalnie mówią, już teraz możemy spodziewać się kolejnej, przyszłorocznej odsłony wydarzenia. Mają pojawić się także zmiany, które wprowadzą innowacje w organizacji EastMedia Białystok. Czego będą dotyczyły, tego jeszcze nie wiadomo.
Portal BiałystokOnline patronował imprezie.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl