Zdrowie

Wróć

E-wizyta dla pacjenta. Lekarz w zasięgu e-maila

2020-05-19 11:58:58
Kontakt z lekarzem lub pielęgniarką bez wychodzenia z domu? E-wizyta to kolejne rozwiązanie, które ułatwia życie pacjentom.
pixabay.com
E-wizyta dostępna jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

E-wizyta to rozwiązanie dla tych, którzy źle się czują, a chcą uniknąć wychodzenia z domu i wizyty w przychodni oraz kontaktu z innymi chorymi.

E-wizyta odbywa się przez internet (np. czat, wideorozmowa) lub telefon. Dzięki niej możesz m.in.:

- omówić wyniki badań, np. poziomu cukru czy ciśnienia,
- poprosić o e-receptę w przewlekłej chorobie,
- zapytać o dawkowanie leku,
- skonsultować objawy kiepskiego samopoczucia,
- otrzymać poradę medyczną na temat dalszego postępowania.

Podczas e-wizyty lekarz zdecyduje, czy potrzebujesz e-recepty, e-zwolnienia czy też osobistej wizyty w przychodni.

Jak informuje Ministerstwo Zdrowia: Jeśli potrzebujesz konsultacji z lekarzem lub pielęgniarką, wypełnij formularz i zaczekaj na kontakt z pracownikiem medycznym. To wygodne wówczas, gdy twoja przychodnia jest zamknięta lub nie możesz dodzwonić się do lekarza.

Jak skorzystać z e-wizyty?

1. Wypełnij formularz online: Zobacz: TUTAJ

Podaj swoje imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, e-mail, telefon.

2. Przygotuj sprzęt

Na podany przez Ciebie adres e-mail przyjdzie wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Komputer lub laptop musi mieć głośniki, kamerę i mikrofon. Jeżeli nie masz dostępu do odpowiedniego sprzętu, możesz skorzystać z telefonu.

3. Czekaj na SMS

Gdy termin e-wizyty będzie się zbliżał, otrzymasz informację SMS-em, a następnie e-mail z linkiem, w który musisz kliknąć, by połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką.

Od momentu wysłania wypełnionego formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i oczekujących pacjentów.

4. Pilnuj terminu

Jeśli przepadnie Ci termin e-wizyty, tzn. nie skorzystasz z wysłanego linka w czasie, gdy będzie na ciebie czekał lekarz lub pielęgniarka, wracasz na koniec kolejki.
Paulina Górska
24@bialystokonline.pl