Nauka

Wróć

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna nowym kierunkiem WSAP

2012-01-18 00:00:00
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica jako jedyna uczelnia w regionie uruchamia nowy kierunek studiów - dziennikarstwo i komunikację społeczną. Nabór na studia rusza już 4 maja 2012r.
sxc.hu
Dziennikarstwo i komunikację społeczną w WSAP można studiować na studiach pierwszego stopnia (licencjackich). Zajęcia odbywać się będą w dwóch trybach: stacjonarnym i niestacjonarnym.

Studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej doskonale i wszechstronnie przygotują do zawodu dziennikarza oraz specjalisty ds. komunikacji. Nabyte podczas studiów w wiedza i umiejętności pozwolą osiągnąć wysoki stopień profesjonalizmu i rzetelności wykonywanej pracy.
W ciągu trzech lat nauki studenci zapoznają się z przedmiotami kierunkowymi (m.in. Dziennikarskie źródła informacji, Aktualne problemy, Kultura języka polskiego) oraz specyfiką zawodu dziennikarza pracującego w redakcjach telewizyjnych, radiowych, prasowych, a także internetowych (np. Warsztat dziennikarza telewizyjnego, Warsztaty prasowe, Dziennikarstwo on-line). Ponadto zdobędą gruntowną wiedzę humanistyczną z zakresu prawa, historii, filozofii i socjologii.

Ważne miejsce podczas studiów zajmują praktyki zawodowe, podczas których studenci będą włączani do pracy zespołów redakcyjnych w redakcjach telewizyjnych, prasowych i radiowych, a także będą mogli próbować swoich sił jako samodzielni reporterzy.

Absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej w WSAP będą przygotowani do pracy w ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej prasie, radiu i telewizji, agencjach prasowych i portalach internetowych, jak również instytucjach publicznych jako rzecznicy prasowi czy specjaliści ds. komunikacji. Dzięki zajęciom warsztatowym, absolwenci będą przygotowani do realizacji takich zadań jak: docieranie i selekcjonowanie informacji z różnych źródeł, ocena ich wiarygodności, redagowanie serwisów czy współpraca z zespołem realizacyjnym. Dzięki umiejętnościom z zakresu komunikacji społecznej, absolwenci znajdą pracę m.in.. w firmach zajmujących się reklamą, promocją czy w ośrodkach prowadzących edukację medialną.
MAG