Aktualności

Wróć

Dzieci LGBT są nieakceptowane przez rodziców? Trwa akcja Kochajcie mnie, mamo i tato

2021-04-15 12:40:01
W ostatnim czasie cała Polska została zalana plakatami antyaborcyjnymi oraz prorodzinnymi z napisem Kochajcie się mamo i tato. Teraz na ulice wielu miast trafią billboardy przedstawiające pobitego chłopca z tęczową torbą i podpisem Kochajcie mnie, mamo i tato. Kto za nimi stoi?
Malwina Witkowska
Odpowiedź na akcję proaborcyjną

Kilka miesięcy temu ulice polskich miast wypełniły billboardy i plakaty z płodem w sercu i z napisem jestem zależny. Za akcją stała Fundacja Nasze Dzieci z Kornic na Śląsku.

Ich kolejne billboardy przedstawiały hasło Kochajcie się mamo i tato napisane czerwoną kredką ręką dziecka, a do tego adres strony internetowej. Akcja miała na celu promować Wspólnotę Trudnych Małżeństw, której celem jest dążenie jej członków do uzdrowienia sakramentalnego małżeństwa, które przeżywa kryzys. Współpracując z Jezusem Chrystusem – Bogiem, w każdej sytuacji nawet, po ludzku patrząc, beznadziejnej możliwe jest odrodzenie małżeństwa.

Zacznijmy od dzieci

Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza to organizacja pozarządowa mająca na celu wprowadzenie w Polsce równości małżeńskiej. Chcąc zwrócić uwagę problemu akceptacji dzieci LGBT przez ich własnych rodziców postanowiła zorganizować swoją kampanię billboardową.

Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą - uważa stowarzyszenie.

W odpowiedzi na antyaborcyjne plakaty organizacja Miłość Nie Wyklucza zorganizowała zbiórkę pieniędzy na kampanię edukacyjną, która miała zwrócić przede wszystkim uwagę na fakt, że młode osoby LGBT+ są odtrącane przez swoich rodziców. Udało jej się uzbierać ponad 600 tys. zł, dzięki czemu billboardy znalazły się w większość miast i miasteczek w Polsce, także w Białymstoku.

Brak akceptacji i myśli samobójcze

Kochajcie mnie, mamo i tato to wspólna akcja edukacyjna organizacji Miłość Nie Wyklucza, Grupy Stonewall, Kultury Równości i Tolerado. Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina Szarosen Plewińska.

Billboardy z napisem Kochajcie mnie, mamo i tato przedstawiają chłopca z tęczową torbą i śladem na policzku od uderzenia. Pod spodem jest napis: 80% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich rodziców.

Na stronie stowarzyszenia można znaleźć też takie dane:
- 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców;
- 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki;
- 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze.

Źródłem przedstawionych statystyk jest raport Sytuacja społeczna osób LGBT w Polsce w latach 2015-2016 stworzony przez m.in. Kampanię Przeciw Homofobii.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl