Dyrektor Kia Motors Polska osobowością motoryzacyjną roku
Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska został osobowością motoryzacyjną w organizowanym przez redakcję tygodnika Auto Świat plebiscycie Złota Kierownica 2012.
materiały prasowe
Złota Kierownica to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku. Od czterech lat co roku odbywa się polska edycja konkursu.
Kapituła konkursu przyznała dyrektorowi Szyszko Złotą Kierownicę za sukcesy w sprzedaży aut marki Kia w Polsce.
Wojciech Szyszko jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i ma ogromne doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Polskim oddziałem Kia kieruje od 2004 r., a wcześniej przez 13 lat pracował w Mitsubishi Motors. Rozpoczynając swoją pracę w Kia miał przed sobą ogromne wyzwanie. Koreańskie samochody – traktowane przez Europejczyków jak pojazdy gorszej kategorii – również w Polsce nie cieszyły się zaufaniem.
Na efekty prowadzonej przez Wojciecha Szyszko polityki nie trzeba było długo czekać. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Kia Motors Polska od stycznia do października 2012 zarejestrowała 12 824 nowe samochody osobowe, co oznacza prawie 22% wzrost rok do roku i daje firmie 6 pozycję w ujęciu krajowym. W październiku, po raz pierwszy w historii, klienci indywidualni (nie licząc flot) kupili i zarejestrowali w Polsce więcej aut marki Kia niż dotychczasowego lidera Skody. W pierwszym miesiącu tegorocznej jesieni Kia stała się najpopularniejszą marką wśród przysłowiowych „Kowalskich”, którzy kupili i zarejestrowali 792 auta, o 58 sztuk więcej niż ich rywal z Czech. Od stycznia do października w rankingu rejestracji na klientów indywidualnych niepodzielnie rządzi co prawda Skoda (11 460 rejestracji) ale Kia zajmuje doskonałe drugie miejsce (8 227 rejestracji) w Polsce.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl