Dworcowe kasy przeniesione do kontenera
Na czas przeprowadzenia modernizacji dworca w Białymstoku uruchomiony został póki co dworzec kontenerowy, w którym można kupić bilety i uzyskać wszelkie potrzebne informacje.
Budimex
W listopadzie ruszyła przebudowa dworca PKP w Białymstoku. Ma on zyskać całkiem nowe oblicze. Rozebrana będzie wewnętrzna antresola i wykonany nowy układ funkcjonalno-użytkowy. Po zakończonym remoncie wnętrze poczekalni ma mieć swój historyczny charakter. Także bryła budynku odzyska swój pierwotny kształt. Ogólnie – będzie więcej miejsca i przestrzeni, co z pewnością zapewni podróżnym większy komfort z korzystania z dworca.
Na początku prac zamknięto tylko parking przed budynkiem, ale teraz pojawiła się również potrzeba przeniesienia kas do dworca tymczasowego. Budimex, który jest głównym wykonawcą inwestycji, właśnie oddał do użytku specjalny kontener, który znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie dworca.
Obiekt ma 170 m2 powierzchni i jest ogrzewany oraz klimatyzowany. Dostosowany go także do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdują się w nim cztery kasy przewoźników kolejowych, Straż Ochrony Kolei, automaty gastronomiczne i toalety.
Oznaczenia kierunkowe dla dworca tymczasowego i przejść dla pasażerów są w tej chwili dostosowywane do potrzeb użytkowników. Przeniesienie obsługi pasażerów do dworca tymczasowego umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych w budynku głównego dworca.
Zakończenie inwestycji nastąpi w I kwartale 2020 roku. Wartość podpisanego kontraktu to prawie 29,5 mln zł.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl