Biznes

Wróć

Drony i biznes to dobre połączenie. Białostocka firma jest tego przykładem

2016-10-05 08:11:22
Drony zawitały do Białegostoku. Nie tylko jako prywatne przedmioty, ale również jako sposób na biznes.
materiały prasowe
Robią zdjęcia i nagrywają filmy z drona. To chleb powszedni firmy Realizacja Obrazu działającej w Białymstoku.

- Skąd wziął się pomysł na taki biznes? W zasadzie nie było jednego powodu, na decyzję złożyły się między innymi zmęczenie dotychczasową pracą (w biurze architektonicznym), chęć spróbowania sił we własnej działalności oraz ogólne zainteresowanie sztukami wizualnymi (rysunkiem, fotografią, filmem). Temat dronów wydał mi się dość świeży jak na region Podlasia, więc skusiła mnie też nieduża konkurencja i rosnąca moda na te urządzenia - wyjaśnia Marcin Kulesza, właściciel firmy.

Realizacja Obrazu otrzymała dofinansowanie z urzędu pracy. Pozwoliło ono na częściowe sfinansowanie zakupu maszyn.

Podstawowe drony, które zapewniają przyzwoitą jakość nagrań, można kupić już za kilka tys. zł, więc nietrudno jest wkroczyć na rynek i próbować swoich sił. Łatwo jest zacząć latać i kręcić filmy, ale umiejętności planowania ujęć, kompozycji i wyczucia estetycznego trzeba nabrać z czasem. Tym bardziej, że konkurencja w Białymstoku nie jest tak duża jak w innych większych miastach w Polsce, ale i u nas droniarzy jest coraz więcej.

Właściciel Realizacji Obrazu ma swoje prognozy dotyczące przyszłej sytuacji w branży:
- Na pewno rozwój technologii sprawi, że drony będą mniejsze, lepsze, latające dłużej, tańsze i łatwiejsze w obsłudze. Będzie ich coraz więcej. Z kolei jeśli chodzi o latanie zarobkowe, to rynek szybko się nasyci i konkurencja wzrośnie. Duże znaczenie mają również rozwiązania prawne. Nie zdziwiłbym się, gdyby w przyszłości kwestie bezpieczeństwa wymusiły zaostrzenie przepisów i ograniczenie swobody lotów - przewiduje Kulesza.

Moda na drony rośnie, coraz więcej osób i firm chce, aby ich materiały filmowe oraz zdjęcia zawierały ujęcia z lotu ptaka. Do tej pory Realizacja Obrazu najwięcej zleceń wykonała w temacie okołoślubnym. Poza tym wykonywali też zlecenia dla deweloperów, agencji reklamowych oraz firm prywatnych chcących zainwestować w swoją promocję. Firma istnieje od czerwca 2015 r.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl