Kultura i Rozrywka

Wróć

Deszcz nagród dla białostockich filmowców. 4 miecze trafiły do Białegostoku! [WIDEO]

2017-05-28 12:24:33
Białostoccy filmowcy docenieni po raz kolejny! Film Bagaż życia, który promuje Up To Date Festival, a także Ostatni skok zdobyły nagrody Klubu Twórców Reklamy.
materiały prasowe
Filmy białostockich twórców znalazły się w jednym gronie pośród potentatów w branży reklamy. Zdobyły trzy brązowe i jeden srebrny miecz konkurując jak równy z równym z największymi agencjami reklamowymi obsługującymi takich klientów jak ING BANK, Amnesty International, Adidas, Mercedes Benz czy NC+. To ogromne wyróżnienie nie tylko dla samych twórców, ale i miasta Białegostoku, w którym filmy zostały zrealizowane.

Bagaż życia i Ostatni skok docenione

Organizowany przez Klub Twórców Reklamy konkurs w środowisku branży wideo marketingu traktowany jest niezwykle poważnie. O tym, kto otrzyma nominację decyduje jury po ponad tygodniowych, zamkniętych obradach. Do konkursu zgłaszają się najbardziej prestiżowe i największe agencje reklamowe. Jury co roku dokonuje bezlitosnych rozstrzygnięć, nie tylko odrzucając większość zgłoszeń, ale niekiedy również nie przyznając pierwszych miejsc w danych kategoriach, przez co rozstrzygnięcia mają charakter mistrzowski w całej branży. Nagrody traktowane są jak odpowiednik polskich Oscarów w branży wideo marketingu.

Jury konkursu przyznało twórcom, Cezaremu Chwicewskiemu w parze z Krzysztofem Kiziewiczem i duetowi Krzysztof Kiziewicz i Radovan Lee, kilka nagród. Bagaż życia - film promujący Up To Date Festival 2017, który stworzyli Cezary Chwicewski i Krzysztof Kiziewicz - otrzymał brąz w kategorii komunikacja wirusowa. Jury nie przyznało złota w tej kategorii. Tym samym film białostockich twórców pokonał w boju m.in. Amnesty International czy obraz promujący film Wołyń, ustępując jedynie pola reklamie marki Allegro Angielski, która zajęła miejsce drugie. Wideo promujące festiwal Up To Date otrzymało także brąz w kategorii film - tu ponownie jury konkursu nie przyznało złota. Film Chwicewskiego i Kiziewicza zajmując trzecie miejsce wyszedł zwycięsko z konkurencji z potentatem skandynawskich mebli Ikea, Grupą Żywiec, liderem największego rynku elektroniki na świecie firmą Huawei z Chin czy francuską siecią hipermarketów Carrefour.



W kategorii kampania społeczna doceniono też Ostatni skok. Film przygotowany przez Krzysztofa Kiziewicza i Radovana Lee zdobył srebro za montaż. Jury konkursu nie przyznało złota w tej kategorii. Srebrny miecz jest więc najwyższą nagrodą. Otrzymał także brąz za reżyserię. Konkurencja w tej kategorii była szalenie silna. Ponownie zestawiono ze sobą m.in. kampanie takich potentatów w branży wideo marketingu jak Allegro czy Ikea.



4 miecze przywiezione do Białegostoku

Łącznie białostoccy filmowcy po piątkowej (26.05) gali w Teatrze Polskim przywieźli do swojego miasta 4 miecze, nagrody Klubu Twórców Reklamy.

- Od lat tworząc nasze wydarzenie dokładamy wszelkich starań by w kreatywny sposób wyróżnić na kulturalnej mapie naszego kraju zarówno Up To Date Festival jak i Białystok. Cieszymy się niezmiernie, że nasza praca po raz kolejny, tym razem przez sztab specjalistów od promocji, została doceniona i że zdobywamy kolejną w tym roku cenną nagrodę - mówi Cezary Chwicewski.

Krzysztof Kiziewicz dodaje: - Dobrze, że jest taki konkurs, że można stanąć oko w oko z największymi agencjami w Polsce i konkurować z nimi. Różnica jednak polega na tym, że w ich przypadku nad produkcją pracuje cały sztab ludzi. W naszym filmy robią pojedyncze jednostki, od kreacji aż po finalny efekt.

- Akcje społeczne są szczególne bliskie naszemu sercu. Dobrze, że ktoś je zauważa i docenia. Dobrze również, że nasze miasto jest zauważone jako to, które się troszczy o mieszkańców - stwierdza Radovan Lee.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl