Z przeprowadzonych w styczniu tego roku badań wynika, że 90% polskich nastolatków ma już za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, 2/3 paliło przynajmniej raz w życiu papierosy, a co trzeci - marihuanę i substancje podobne. Jednocześnie co drugi nastolatek mówi, że żałuje swojego zachowania w trakcie imprezy.
Piękne, atrakcyjne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym, plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka, raperskie flow w kontraście do żenującego bełkotu - w taki innowacyjny sposób Główny Inspektorat Sanitarny chciałby zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek. Właśnie wystartowała ogólnopolska kampania Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość.
Organizatorzy chcą uświadomić młodzieży zagrożenia wynikające z uzależnienia od różnych substancji, a także pokazać negatywne skutki korzystania z używek i promować zdrowy styl życia.
W ramach kampanii powstało 10 spotów video (obejrzyj je tutaj:
Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość). Pokazane w nich kontrastowe obrazy mają uświadomić, jak rzeczywistość bezwzględnie weryfikuje oczekiwania wobec używek.
W jednym z nich dziewczyna wciąga do nosa proszek, zakłada słuchawki, tańczy, wzbudza zachwyt wśród przechodniów. Chwilę później widzimy tę samą dziewczynę, zamroczoną działaniem narkotyku, która wije się w niekontrolowany sposób.
Kampania skłania do refleksji na temat tego, która z tych wizji jest prawdziwa?