Czy Białystok Wschodzi?
Przeprowadzona dla Rzeczpospolitej przez GfK Polonia ankieta miała pokazać, które z haseł promujących polskie miasta najlepiej zachęca do odwiedzenia tegoż miejsca. Slogan reklamujący Białystok znalazł się na... 30 z 32 miejsc.
Urząd Miejski w Białymstoku
Chociaż, zaproponowane przez grupę Eskadra pod koniec ubiegłego roku, hasło opisujące nasze miasto nie każdego musi powalać na kolana, to w porównaniu z liderem rankingu brzmi jak Mickiewicz przy pierwszych poetyckich poczynaniach sześcioletniej Ali. Wygrało Mazury - cud natury. Wymyślone przez olsztyńskich urzędników w zamian za wodę i kanapkę.
Może zamiast zawczasu utyskiwać na wydane na projekt hasła i logo 60 tys. zł, warto poczekać na efekty kampanii. Tych zaś na pewno nie będziemy znali w ciągu najbliższych miesięcy - niedawno ruszył przetarg na jej przeprowadzenie.
Zastanawiające jest czy respondenci biorący udział w badaniu oceniali tylko i wyłącznie hasło. Porównując 9. i 29. pozycję ankiety: Częstochowa to dobre miasto i Tychy - dobre miejsce należy mieć wątpliwości... Wyłącznie sam slogan raczej niewielu skłoniłoby do odwiedzenia konkretnego miasta. Chociażby stawać na głowie w Białymstoku nigdy nie będzie większej liczby turystów co w Krakowie czy Gdańsku.
Gwoli ścisłości: Olsztyn leży na Warmii. I już całkiem subiektywnie: Białystok jest od niego fajniejszy.
E.S.