Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron to coś, na co zwraca uwagę coraz więcej firm. Jeśli nie jest ono realizowane, to witryna nie ma większych szans na znalezienie się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się bowiem na takich działaniach, które pomagają w ich wypromowaniu, a tym samym w łatwiejszym znalezieniu ich przez odbiorców. Krótko więc mówiąc, celem tego złożonego procesu jest zdobywanie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach, prezentowanych przez wyszukiwarkę.
Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?
Realizując pozycjonowanie stron, trzeba pamiętać, że ma na nie wpływ wiele aspektów. Sam proces jest czasochłonny, a jego efekty nie są widoczne natychmiastowo. Mimo to warto go wdrażać, ponieważ korzyści płynące z pozycjonowania stron są długotrwałe. Poza tym przekładają się one na wizerunek firmy, jej rozpoznawalność oraz sprzedaż. Co zatem wpływa na pozycjonowanie stron internetowych?
Przygotowanie do procesu, czyli audyt i strategia
Każde pozycjonowanie stron należy rozpocząć od przeprowadzenia audytu. Z niego można dowiedzieć się, jaka jest techniczna kondycja witryny oraz na jakie słowa kluczowe jest widoczna w wyszukiwarce.
Informacje zawarte w audycie posłużą przygotowaniu strategii, czyli doborze odpowiednich działań, nadaniu im harmonogramu.
Dobór słów kluczowych
Na pozycjonowanie stron wpływa dobór słów kluczowych. To frazy wpisywane w wyszukiwarce przez użytkowników w celu znalezienia informacji, produktów, usług, firm, czy też marek.
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe wykorzystywane są na pozycjonowanej stronie internetowej, ale też w artykułach publikowanych na innych witrynach, które do niej kierują.
Optymalizacja w wielu obszarach
Jedną z najważniejszych kwestii, która wpływa na pozycjonowanie stron, jest optymalizacja. Odbywa się ona wielopoziomowo. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley podkreślają, że
optymalizacja dotyczy kodu witryny, jej responsywności, treści, nagłówków, tytułów oraz opisów. Dzięki temu strona internetowa staje się przejrzysta, ładuje się szybciej, a także dobrze się wyświetla na urządzeniach o różnych rozmiarach ekranów.
Ponadto optymalizacja pod względem treści sprawia, że witryna zawiera komunikaty i artykuły przyjazne algorytmom wyszukiwarki.
Content marketing
Niezwykle ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron jest content marketing. Dotyczy on tworzenia wysokiej jakości treści, które angażują odbiorców oraz przekazują im cenne informacje.
Nie są one sztucznie naszpikowane słowami kluczowymi. Frazy są użyte z umiarem, odpowiednio wykorzystane, co zwiększa wartość treści dla wspominanych już algorytmów.
Pozycjonowanie stron to skomplikowany proces, ale warty realizacji. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Wpływ na pozycjonowanie stron ma m.in. przyjęta strategia, optymalizacja, a także content marketing.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]