Biznes

Wróć

Co musisz wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

2021-04-04 08:59:35
Założenie i prowadzenie sklepu internetowego to pomysł na rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w sektorze, który szybko się rozwija i z usług którego korzysta coraz więcej klientów. Rynek e- commerce daje ogromne możliwości rozwoju bez ponoszenia kosztów, które wiążą się z otworzeniem tradycyjnego sklepu.
Pierwsze kroki

Chcąc rozpocząć przygodę ze sklepem internetowym, należy najpierw zarejestrować działalność gospodarczą. Może być to jednoosobowa działalność lub też któryś z rodzajów spółki. Tą pierwszą trzeba zgłosić w CEIDG, pozostałe muszą być zarejestrowane w KRS. Kolejnym krokiem jest złożenie formularza w urzędzie skarbowym, który określa, czy jest się czynnym płatnikiem VAT. Trzeba także dokonać wyboru sposobu opodatkowania i dokonać zgłoszenia do ubezpieczenia w ZUS. Po spełnieniu tych warunków można przystąpić do założenia i prowadzenia sklepu internetowego.

Dokonanie wyboru platformy

Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć zakładając sklep internetowy, jest wybór platformy. W zależności od potrzeb i możliwości finansowych, można skorzystać z oferty gotowej platformy, darmowego oprogramowania lub indywidualnie dostosowanego projektu. W pierwszym przypadku opłacany jest comiesięczny abonament, którego wysokość zależy od wybranej oferty. Korzystając z darmowego oprogramowania do wyboru jest kilka platform, które oferują gotowy, jak i własny motyw graficzny. Ponadto mają bogatą bazę dodatków, które pozwalają rozszerzyć możliwości sklepu. Najdroższym rozwiązaniem jest indywidualny projekt, którego stworzenie należy zlecić programistom.

Domena i hosting

Niezbędnym elementem potrzebnym do tego, aby sklep internetowy mógł funkcjonować, jest wybór domeny i hostingu. Opłaty za te usługi dokonywane są raz w roku, a ich wysokość uzależniona jest od dostawcy. Domena to adres internetowy sklepu, pod którym można go znaleźć. Ważnym aspektem wpływającym na widoczność sklepu i ilość wejść do niego jest pozycjonowanie.  Wizyty w sklepie zależą również od tego, w jaki sposób przedstawiony jest towar, który znajduje się w ofercie. Warto zadbać o atrakcyjne i wyraźne zdjęcia oraz szczegółowy i dokładny opis, który pozwoli klientowi podjąć decyzję co do zakupu. 

O czym jeszcze należy pamiętać?

Szczególnie istotnym elementem sklepu internetowego jest regulamin, który określa czas i warunki dostawy, politykę zwrotów i reklamacji. E-sklepy muszą się stosować do przepisów wynikających z rozporządzenia RODO, które gwarantują zachowanie należytej ochrony danych osobowych klientów. Jednym z istotnych aspektów takiego sklepu jest wybór różnych form płatności za dokonane zakupy. Dostawcą usługi płatności za zakupy internetowe jest https://bluemedia.pl. Firma dostarcza rozwiązania umożliwiające dokonywania rozliczeń za zakupy w e- sklepie, ponadto oferuje wykonanie przelewu ekspresowego, doładowania telefonu czy płatności rachunków. Wygodne płatności internetowe to ważny aspekt prowadzenia e-sklepu. Zachęcają do zakupów i usprawniają ich finalizację.

Założenie własnego sklepu internetowego jest szansą na stworzenie dobrze prosperującego biznesu. Warto jednak mieć na uwadze kwestie konkurencyjności asortymentu, a także technologii, które są niezbędne do jego prowadzenia. 
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]