Budowa Trasy Niepodległości zaczyna się od wycięcia drzew
Firma Budimex, która odpowiedzialna jest za budowę Trasy Niepodległości, rozpoczęła pracę. Tradycyjnie inwestycja rozpoczyna się od wycięcia drzew.
materiały prasowe
Trasa Niepodległości to jedna z największych inwestycji drogowych w historii Białegostoku. Przebiegać ma ona przez ul. Narodowych Sił Zbrojnych, al. Niepodległości i al. Paderewskiego. Jej wykonawcą jest firma Budimex, która w tym tygodniu rozpoczęła pracę. Żeby jednak zacząć budowę, należy przygotować teren, a to wiąże się z wycinką drzew.
- W poniedziałek ruszyły prace przygotowawcze do wycinki drzew na terenie lasu Bacieczki, która potrwa maksymalnie do 15 marca Dla potrzeb wykonania wycinki nie wprowadzamy tymczasowej organizacji ruchu, gdyż będziemy pracowali w liniach rozgraniczających budowy. Ustawimy znaki związane z BHP – mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik Budmiexu. - Jeśli chodzi o prace drogowe, na początek zajmiemy się usuwaniem wszelkich kolizji budowanej trasy z istniejącymi instalacjami teletechnicznymi, odhumusowaniem, wzmacnianiem podłoża pod obiekty inżynierskie.
Inwestycja ma kosztować łącznie ponad 350 mln zł. Dużą część tej kwoty pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej. Trasa Niepodległości, razem z Trasą Generalską i przebudowaną ul Ciołkowskiego, ma stworzyć wewnętrzną obwodnicę Białegostoku. Tę ostatnią inwestycję także realizuje Budimex i tutaj również trwają place polegające na wycince drzew, które mają zakończyć się jeszcze w lutym. Na ul. Ciołkowskiego potrzebna będzie zmiana organizacji ruchu w związku z rozbiórką mostu nad rzeką Białą.
- Do końca miesiąca planowane jest wdrożenie etapu czasowej organizacji ruchu na potrzeby realizacji prac na odcinku od skrzyżowania ul. Mickiewicza z Ciołkowskiego do skrzyżowania ul. Nowowarszawskiej z Ciołkowskiego. Po wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu planowane jest rozpoczęcie rozbiórki obiektu mostowego nad rzeką Białą oraz nawierzchni istniejącej ulicy – mówi Krzysztof Kozioł.
Najważniejsze zmiany na ul. Ciołkowskiego to wybudowanie dwupoziomowego skrzyżowania przy ul. Plażowej, a także nowego mostu nad rzeką, 2 wiaduktów nad torami oraz przebudowa skrzyżowania ul. Ciołkowskiego z Nowowarszawską, które będzie miało formę ronda. Tak samo jak Trasa Niepodległości, ta inwestycja ma zostać zakończona w 2018 r. i będzie kosztować około 100 mln zł.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl