Aktualności

Wróć

Budowa Trasy Niepodległości zaczyna się od wycięcia drzew

2017-02-14 13:23:21
Firma Budimex, która odpowiedzialna jest za budowę Trasy Niepodległości, rozpoczęła pracę. Tradycyjnie inwestycja rozpoczyna się od wycięcia drzew.
materiały prasowe
Trasa Niepodległości to jedna z największych inwestycji drogowych w historii Białegostoku. Przebiegać ma ona przez ul. Narodowych Sił Zbrojnych, al. Niepodległości i al. Paderewskiego. Jej wykonawcą jest firma Budimex, która w tym tygodniu rozpoczęła pracę. Żeby jednak zacząć budowę, należy przygotować teren, a to wiąże się z wycinką drzew.

- W poniedziałek ruszyły prace przygotowawcze do wycinki drzew na terenie lasu Bacieczki, która potrwa maksymalnie do 15 marca Dla potrzeb wykonania wycinki nie wprowadzamy tymczasowej organizacji ruchu, gdyż będziemy pracowali w liniach rozgraniczających budowy. Ustawimy znaki związane z BHP – mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik Budmiexu. - Jeśli chodzi o prace drogowe, na początek zajmiemy się usuwaniem wszelkich kolizji budowanej trasy z istniejącymi instalacjami teletechnicznymi, odhumusowaniem, wzmacnianiem podłoża pod obiekty inżynierskie.

Inwestycja ma kosztować łącznie ponad 350 mln zł. Dużą część tej kwoty pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej. Trasa Niepodległości, razem z Trasą Generalską i przebudowaną ul Ciołkowskiego, ma stworzyć wewnętrzną obwodnicę Białegostoku. Tę ostatnią inwestycję także realizuje Budimex i tutaj również trwają place polegające na wycince drzew, które mają zakończyć się jeszcze w lutym. Na ul. Ciołkowskiego potrzebna będzie zmiana organizacji ruchu w związku z rozbiórką mostu nad rzeką Białą.

- Do końca miesiąca planowane jest wdrożenie etapu czasowej organizacji ruchu na potrzeby realizacji prac na odcinku od skrzyżowania ul. Mickiewicza z Ciołkowskiego do skrzyżowania ul. Nowowarszawskiej z Ciołkowskiego. Po wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu planowane jest rozpoczęcie rozbiórki obiektu mostowego nad rzeką Białą oraz nawierzchni istniejącej ulicy – mówi Krzysztof Kozioł.

Najważniejsze zmiany na ul. Ciołkowskiego to wybudowanie dwupoziomowego skrzyżowania przy ul. Plażowej, a także nowego mostu nad rzeką, 2 wiaduktów nad torami oraz przebudowa skrzyżowania ul. Ciołkowskiego z Nowowarszawską, które będzie miało formę ronda. Tak samo jak Trasa Niepodległości, ta inwestycja ma zostać zakończona w 2018 r. i będzie kosztować około 100 mln zł.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl