Biznes

Wróć

Biedronka wprowadza zmiany dla swoich klientów, jak i pracowników

2020-03-18 07:52:20
Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań. Sieć Biedronka zdecydowała się na wprowadzenie zmian, które będą obowiązywały nie tylko klientów, ale również pracowników. Wszystko w trosce o zapewnienie jak najbardziej bezpiecznych zakupów w dobie zagrożenia koronawirusem.
ESD
Koronawirus wymusza zmiany

Biedronka to ogromna sieć mająca ponad 3 tys. sklepów w Polsce. W Białymstoku również jest ich bardzo dużo. W obliczu ciężkiej sytuacji, w jakieś obecnie znajdujemy się, wprowadzono specjalne rozwiązania.

- Nasze sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco. Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji - Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka

Co zmieni się w sklepach Biedronka?

Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8.00 do 20.00. Zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, nie później jednak niż do przyszłego poniedziałku (23 marca).

Jedną z pierwszych nowości w sklepach sieci będą umieszczone przy kasach nawilżane chusteczki Dada, jak również podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia, montowane stopniowo, co wiąże się z ograniczoną dostępnością tychże płynów na rynku.

Ponadto sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas - wszystko po to, by ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni.

Już teraz w Biedronce na tablicach informacyjnych znajdują się plakaty przygotowane przez PZH pokazujące podstawowe zasady bezpieczeństwa. Wskazówki są przekazywane również za pomocą systemu głosowego w sklepach. W placówkach sieci pojawiły się też komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa.

Dodatkowo sieć namawia kupujących do korzystania z płatności bezgotówkowych oraz w przypadku kart lojalnościowych Moja Biedronka do podawaniu numer telefonu – ustnie lub pokazując na kartce – kasjerowi.

Nie tylko dla klientów, ale i pracowników

Pracownicy sieci Biedronka już wcześniej zostali wyposażeni w niezbędne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa – w sklepach pojawiły się plakaty, a także uruchomiono specjalną infolinię. Już teraz osoby zatrudnione w sklepach mają też dostęp do żeli dezynfekujących, a na zapleczach od dawna są mydła mające właściwości dezynfekujące.

Teraz, aby jeszcze bardziej podnieść komfort ich pracy, sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki. Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań.

To jeszcze nie koniec nadchodzących zmian. Poinformowano również, że Biedronka przechodzi na pracę rotacyjną, co ma na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa pracowników. Co to oznacza? Pracownicy zostaną podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym będą na zmianę wykonywać pracę w sklepie albo pozostaną w domu.

Sieć wprowadza także możliwość zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy tych zatrudnionych, którzy ukończyli 60 lat. Dzieje się tak, ponieważ zgodnie z doniesieniami służb medycznych znajdują się oni w grupie podwyższonego ryzyka. Pracownikom tym pensje będą wypłacane w normalnym wymiarze.

Przeczytaj również:

Biedronkowe wózki i koszyki będą częściej... kąpać się

Biedronka zapewnia, że w sklepach nie zabraknie towaru
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl