Biedronka organizuje konkurs. Do zgarnięcia 100 tys. zł
Biedronka organizuje konkurs pisarski. Zwycięzca zgarnie 100 tys. zł, więc jest o co walczyć.
Justyna Fiedoruk
Konkurs Biedronki ma już kilkuletnią tradycję
Już od pięciu lat sieć sklepów Biedronka organizuje konkurs na książkę dla dzieci Piórko. Debiutanci ponownie mają więc szansę na zdobycie aż 100 tys. zł, bo tyle wynosi główna nagroda. Najważniejsze jest jednak to, że jak pokazują poprzednie lata – wielokrotnie udział w wydarzeniu jest dla autorów wstępem do kariery pisarskiej.
Piórko jest jedynym takim konkursem w kraju. Laureat może liczyć nie tylko na jedną z najwyższych nagród finansowych w konkursach literackich w Polsce – 100 tys. zł w kategoriach Tekst i Ilustracje, ma też pewność, że jego dzieło dotrze do ogromnej rzeszy odbiorców, dając mu tym samym popularność i szansę dalszego rozwoju. Książka, która zostanie nagrodzona, trafi bowiem na sklepowe półki sklepów Biedronka w całym kraju. Nie ma więc co się dziwić, że konkurs przyciąga setki debiutantów chcących zaprezentować swoje możliwości pisarskie i ilustratorskie.
– 18 tys. nadesłanych ilustracji i tekstów, 130 tys. sprzedanych egzemplarzy książek, 800 tys. zł przeznaczonych na nagrody dla laureatów oraz całe grono miłośników ich twórczości – to efekty dotychczasowych czterech edycji naszego konkursu Piórko. Już teraz z ekscytacją czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i tysiące klientów Biedronki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A., zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody.
Zgłoszenia są przyjmowane do 26 lutego
Konkurs Biedronki ruszył 17 stycznia i potrwa do 26 lutego. W tym czasie uczestnicy mogą przesyłać swoje prace. Należy to zrobić poprzez stronę internetową www.piorko.biedronka.pl. Każdy zainteresowany udziałem może zgłosić maksymalnie 3 prace. Ich objętość może wynosić od 20 do 60 tys. znaków. Organizatorzy nie ukrywają, iż liczą na zaskakujące, nieszablonowe, wyróżniające się i wciągające historie, które spodobają się najmłodszym czytelnikom.
Na pierwszym etapie konkursu Kapituła wybierze najlepsze prace dla dzieci w wieku 4-10 lat. Drugi etap (zaplanowany na 23 maja–1 lipca) to czas, gdy zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst. Dzieło obu laureatów (pisarza i ilustratora) zostanie wydane i trafi do sklepów sieci Biedronka w listopadzie bieżącego roku.
Konkurs skierowany jest do pełnoletnich pisarzy i ilustratorów – debiutantów. Mogą w nim uczestniczyć też osoby, które brały udział w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami.
Dotychczas dzięki konkursowi wydane zostały 4 książki dla najmłodszych:
- w 2015 r. Szary domek Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską,
- w 2016 r. Córka bajarza Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej,
- w 2017 r. Nieustraszony Strach na Wróble Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy,
- w 2018 r. Mały Saj i wielka przygoda autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.
Wszystkie wydane książki sprzedały się łącznie w ponad 130 tys. egzemplarzy.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl