Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi w Polsce
Zakupy najchętniej robimy w Lidlu i Biedronce - tak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Readers Digest. Ufamy także markom Tesco, Kaufland i Auchan.
AD
Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.
Podczas tegorocznego badania 35% ankietowanych Polaków wskazało Biedronkę jako sklep spożywczy najbardziej godny zaufania. Najczęściej na zakupy wybierają się tam osoby w wieku do 50 lat, żyjące z rodziną i dziećmi. Większość klientów (83%) jest zadowolona z wyboru tego właśnie sklepu, a 63% z nich wyraziło chęć polecenia go innym konsumentom. Biedronka została również wyróżniona za atrybuty jakości i podobnie jak w zeszłym roku otrzymała bardzo wysokie oceny w kategoriach wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.
Wśród innych sklepów spożywczych godnych zaufania często wymieniane były także: Lidl (12%), Tesco (7%) czy Kaufland (4,5%). Marka Lidl - tegoroczny laureat Kryształowego Godła - otrzymała najwyższe oceny za atrybuty jakości. Klienci cenią głównie jej wizerunek oraz stosunek wartości produktów do ceny. Respondenci nie zapomnieli także o markach: Auchan, Real, Carrefour, Lewiatan, Żabka, Piotr i Paweł, Społem, Delikatesy Centrum i Netto.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl