Trwa European Mobility Week – inicjatywa Komisji Europejskiej mająca na celu zachęcenie ludzi do korzystania z transportu publicznego. Kampanię promuje film, a wśród dziewiętnastu zaprezentowanych w nim miast jest też Białystok.
UM Białystok
Miasta, które zgłaszają się do konkursu European Mobility Week od 16 do 22 września uczestniczą w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu. Organizują imprezy i akcje, których celem jest promocja komunikacji miejskiej wśród mieszkańców, a w efekcie – tworzenie zrównoważonej strategii transportowej w Europie. To wydarzenie organizowane od 2002 r. Początkowo brały w nim udział kraje Europy, ostatnio coraz częściej zgłaszają się także miasta z innych kontynentów. Białystok uczestniczył w tym konkursie w ubiegłym roku i znalazł się w zwycięskiej dziesiątce European Mobility Week 2016.
Organizatorzy – oceniając poszczególne miasta – biorą pod uwagę nie tylko sposób zorganizowania Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, ale także wieloletnią strategię rozwoju transportu miejskiego. Białystok został doceniony przede wszystkim za rozwiązania informatyczne dotyczące biletu elektronicznego i informacji pasażerskiej oraz ciągłą dbałość o unowocześnianie i poprawę taboru miejskiej komunikacji. Uznanie zyskał także rozwój ścieżek rowerowych w mieście i budowa sieci rowerów miejskich BiKeR. Jury konkursu zwróciło też uwagę na to, że w białostockim wydaniu Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, zorganizowanym we wrześniu 2016 r., znalazły się ciekawe, interaktywne propozycje skierowane do mieszkańców wszystkich grup wiekowych.
Teraz zdjęcia z naszego miasta – pokazujące przede wszystkim komunikację miejską, czyli autobusy i rowery BiKeR – zostały zamieszczone w filmie promującym European Mobility Week. Oprócz Białegostoku znalazło się w nim jeszcze tylko jedno polskie miasto – Łódź.
– To dla nas zaszczyt, że Białystok znalazł się w filmie pokazującym najnowocześniejsze rozwiązania komunikacyjne w Europie i na świecie – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski. – Utwierdza to nas w przekonaniu, że sposób, w jaki organizujemy i promujemy komunikację w naszym mieście, jest naprawdę dobry. Ponadto jest to wspaniała promocja dla Białegostoku.
Film jest obecnie wyświetlany na trzech wielkich ekranach w centrum Brukseli. Ma być emitowany w ten sposób podczas wszystkich edycji European Mobility Week.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z
Polityka cookies
. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce