Aktualności

Wróć

Białostoczanie ocenili pracę magistratu i prezydenta

2010-11-25 00:00:00
Choć do ideału trochę brakuje, to naprawdę jest całkiem nieźle. Białostoczanie generalnie są zadowoleni z funkcjonowania magistratu i działań prezydenta miasta. Wskazują na to najnowsze badania statystyczne.
sxc.hu
Od trzech lat na zlecenie urzędu miejskiego realizowane jest badanie na temat funkcjonowania magistratu. Tegoroczne zostało przeprowadzone telefonicznie na próbie 1003 białostoczan w różnym wieku i o różnym wykształceniu.

Siedmiu respondentów na dziesięciu ogólnie dobrze ocenia pracę urzędu miejskiego, a co czwarty - nawet bardzo dobrze. Zdaniem 21% magistrat zasługuje na przeciętną ocenę, a tylko 6% ocenia go źle (z czego co trzeci bardzo źle). W porównaniu z latami ubiegłymi, jest to około 10-procentowy wzrost.

W badaniu poproszono też o ocenę urzędników. Najkorzystniej wypadły opinie o ich kulturze osobistej - pozytywnie ocenia ją niemal 60%, a przeciwnego zdania jest zaledwie 5%. Ponad połowa respondentów korzystnie mówi o życzliwości. Niewielu mniej wypowiada się dobrze na temat kompetencji, zaangażowania w wykonywane zadania, terminowości i otwartości. W przypadku wszystkich cech odsetek niezadowolonych nie przekraczał 10%.

Badanych poproszono także o ocenę różnych obszarów funkcjonowania miasta. Zdecydowanie najlepiej ustosunkowali się do kwestii dróg i infrastruktury drogowej. Zdaniem aż 90% respondentów sytuacja w tym zakresie poprawiła się (a tylko według 4% pogorszyła się). Jeśli chodzi o ofertę kulturalną i rozrywkową, wykorzystanie środków unijnych, transport lokalny oraz infrastrukturę sportową, badani również w zdecydowanej większości zgadzali się z twierdzeniem, że sytuacja uległa poprawie. Gorzej wypadła ocena bezpieczeństwa oraz oświaty - tu odsetek osób zadowolonych oscylował wokół 50%, a niezadowolonych - wokół 7%.

Niezależnie od pozytywnej oceny dotychczasowej działalności urzędu i prezydenta, zdaniem białostoczan w ciągu następnej kadencji należy wciąż kłaść nacisk na wszystkie obszary. Odsetek osób, które wskazały na taką potrzebę, wahał się w zależności od konkretnego aspektu od 77% (kultura i rozrywka) do 88% (bezpieczeństwo mieszkańców).
E.S.