Białostoczanie dzwonią. Specjalna infolinia odpowiada na pytania mieszkańców
Miejska infolinia cieszy się, wśród białostoczan, dużym zainteresowaniem. Chętni dzwonią z prośbami o informacje oraz z uwagami.
Marcin Jakowiak/UM Białystok
Białostoczanie często korzystają z miejskiej infolinii. Działa ona od prawie 4 lat. I od momentu uruchomienia mieszkańcy na numer 85 879 7979 zadzwonili ponad 210 tys. razy. Zainteresowani pytają głównie o sprawy urzędowe, wydawanie dokumentów, podatki i sytuacje na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące funkcjonowania miasta.
– Z infolinii korzysta wielu mieszkańców Białegostoku, którzy dzięki temu sprawnie załatwiają urzędowe sprawy. Liczba zrealizowanych połączeń potwierdza, że uruchomienie specjalnego numeru dla białostoczan było dobrym pomysłem – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski.
Infolinia działa w poniedziałki od godz. 8.00 do 17.00, w pozostałe dni (wtorek-piątek) w godz. 7.30-15.30. Telefon jest czynny także w Otwarte soboty, od godz. 8.00 do 12.00. W poniedziałki konsultanci odbierają średnio ok. 300 połączeń. Natomiast od wtorku do piątku interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie. W soboty telefonów jest mniej – w ostatnich miesiącach było ich po kilkanaście.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl