Białostockie sklepy z ozdobionymi witrynami. Nietypowy konkurs
11 listopada - Święto Niepodległości - w nietypowy sposób mogą uczcić właściciele białostockich sklepów i punktów usługowych. Fundacja Instytut Rzeczpospolitej razem z magistratem przygotowała im ciekawy konkurs.
Materiały Fundacji Instytut Rzeczpospolitej
- Proponujemy ogłoszenie konkursu na najładniejszą witrynę sklepową - zapowiada Piotr Bubela, prezes fundacji Instytut Rzeczpospolitej.
Celem konkursu jest powrót do tradycji ozdabiania witryn sklepowych z okazji Narodowego Święta Niepodległości. W ten właśnie sposób w okresie międzywojennym przedsiębiorcy obchodzili rocznicę 11 listopada. Specjalnie przygotowane na ten dzień witryny sklepowe widać na wielu przedwojennych fotografiach, które udało się znaleźć Fundacji.
Konkurs to nie tylko zachęcenie, by powrócić do dawnego zwyczaju, ale również, by obchodzić te święto na wesoło, mniej oficjalnie, by promować nowoczesny patriotyzm.
- To święto najważniejsze, najweselsze. Konkurs jest po to, by zastanowić się nad tym, że mamy z czego się cieszyć - dodaje Bubela.
- Miasto tego dnia powinno wyglądać bardziej odświętnie - nie ma wątpliwości prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.
I dlatego magistrat przyłączył się do organizatora konkursu - właścicielom lokali ufunduje nagrody książkowe, każdy dostanie też pamiątkowe dyplomy.
Jak co roku w Białymstoku odbędą się również tradycyjne obchody rocznicy odzyskania niepodległości - z nabożeństwami oraz oficjalnymi uroczystościami. Nie zabraknie jednak i nowości. W przeddzień Święta na Rynku Kościuszki będą rozdawane flagi państwowe - tak by każdy białostoczanin, który ją dostanie mógł udekorować swoje mieszkanie czy dom biało-czerwonymi barwami. Oprócz tego będą dostępne śpiewniki, aby zachęcić do wspólnego śpiewania pieśni patriotycznych.
Konkurs na najciekawszą, niepodległościową witrynę sklepową ruszy lada dzień. Do białostockich sklepów i punktów usługowych rozsyłane są zaproszenia do konkursu. Przedsiębiorcy zdjęcia swoich witryn będą mailowo przesyłać fundacji, a ta opublikuje je na Facebooku. Fotografia przyozdobionego okna, która otrzyma najwięcej lajków wygra konkurs.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl