Białostockie knajpy nie marnują jedzenia. Wspólnie przyłączyły się do akcji
Co się dzieje z niesprzedanym jedzeniem w białostockich lokalach? W większości przypadków zostaje wyrzucone. Teraz białostoczanie mogą korzystać ze specjalnej aplikacji, która oferuje paczki z niesprzedanymi produktami.
Malwina Witkowska
Aplikacja dostępna w Białymstoku
Długo wyczekiwana aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia wreszcie zawitała na Podlasie. Mieszkańcy Białegostoku chętnie korzystają i dzielą się nadwyżkami żywności np. w jadłodzielniach. Od teraz zyskali kolejną możliwość, a restauratorzy okazję, aby zapoznać szersze grono klientów ze swoją ofertą.
- Uważamy, że jest to mądra i rozsądna inicjatywa, która łączy przyjemne z pożytecznym. Nie marnujemy żywności, której z zasady już nie sprzedajemy następnego dnia po wypieku. Zapewne są osoby, które chętnie skorzystają z takiej oferty w okazyjnej cenie - podkreśla Rachela Paluchiewicz z kawiarni Maison du Cafe.
Too Good To Go to aplikacja na telefon, która łączy mieszkańców z ulubionymi lokalami, które na koniec dnia przygotują paczkę ze świeżą, ale niesprzedaną danego dnia żywnością. Z aplikacji można również korzystać w m.in. Olsztynie, Toruniu, Bydgoszczy, Rzeszowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, Krakowie, Szczecinie czy Częstochowie.
- Piękne Podlasie, magiczny region i ludzie o ogromnym sercu do walki z marnowaniem żywności stają się częścią naszej społeczności. Jestem pewna, że razem zdziałamy wiele dobrego i uratujemy tony pysznego jedzenia - uważa Anna Kurnatowska, managerka Too Good To Go.
Które lokale włączyły się do akcji?
W aplikacji dostępne są paczki-niespodzianki z białostockich restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które oferują restauratorzy na skutek wystąpienia nadwyżek. Ich wspólnym celem jest uratowanie posiłków, których nie udało się sprzedać danego dnia w dużo niższych cenach.
W Białymstoku do akcji przyłączyły się: Fit Cake, Pizza Majstry, Gram Off On, White Bear Coffee, Kawiarnia Akcent, Zdrowy Smak, Czysta Micha, Maison du Cafe, Ciastki Patki, Mama Thai Bistro, Miejski Młyn, Baristacja, Słodkie pasje Agi, Grycan, Spółdzielnia Bar&Kafe, Viking Point, Duet, Pizzeria da Augustino, a także: Carrefour, Costa Coffee, North Fish, BP.
Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 r. i od tamtej pory zyskała ponad 39,9 mln użytkowników w wielu krajach. Ich misją jest walka z marnowaniem jedzenia poprzez budowanie tzw. Ruchu Przeciw Marnowaniu Jedzenia, stworzonego, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl