Aktualności

Wróć

Białostocki stadion będzie miał swoją maskotkę. Konkurs na jej projekt właśnie wystartował

2025-03-12 09:10:02
Ruszył konkurs na wykonanie projektu maskotki Chorten Areny. Do udziału w nim zaproszeni są uczniowie białostockich szkół ponadpodstawowych i studenci.
Adam Ludwiczak/UM Białystok
Od wtorku (11.03) można wysyłać swoje prace na konkurs, którego celem jest stworzenie maskotki Chorten Areny. Najlepszy projekt stanie się oficjalnym symbolem obiektu, a zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną oraz wejściówki na wydarzenia sportowe i kulturalne.

Konkurs, który organizowany jest w związku z 10-leciem powstania stadionu, skierowano do młodzieży uczęszczającej do białostockich szkół ponadpodstawowych w wieku od 16 lat oraz do studentów uczelni wyższych do 26. roku życia. Wydarzenie ma na celu promowanie kreatywności wśród młodzieży i studentów, wzmacnianie ich zaangażowania w życie kulturalne miasta oraz wyłonienie najlepszego projektu graficznego przyszłego symbolu Chorten Areny.

Zasady są bardzo proste, bo prace konkursowe podlegające ocenie mogą zostać wykonane za pomocą dowolnej techniki grafiki komputerowej. Należy je przesłać w formie elektronicznej na adres sekretariat@stadion.bialystok.pl. Swoje projekty można dostarczać do 10 maja.

Dla zwycięzcy przewidziana jest nagroda pieniężna wysokości 10 tys. zł oraz trzy dwuosobowe wejścia SKYBOX na wybrane wydarzenia sportowe lub kulturalne odbywające się na Chorten Arenie.

Zwycięska maskotka pełnić ma rolę oficjalnego symbolu Chorten Areny, reprezentując jej tożsamość, historię oraz sportowego ducha. Będzie ona obecna podczas wydarzeń sportowych, kulturalnych i promocyjnych organizowanych na obiekcie i pomoże wzmocnić więź lokalnej społeczności ze stadionem.

Najlepszy projekt wybierze komisja konkursowa, w skład której wejdą: Tadeusz Truskolaski (prezydent miasta), Łukasz Prokorym (marszałek województwa), Sylwia Władyko (Grupa Chorten), Cezary Mielko (prezes zarządu Spółki Stadion Miejski), Bogusława Janowicz (wiceprezes zarządu Spółki Stadion Miejski) oraz Kinga Kamińska (specjalista ds. promocji i komunikacji w Spółce Stadion Miejski).
Rafał Żuk
rafal.zuk@bialystokonline.pl