To była już druga odsłona rankingu, pierwsza odbyła się w 2011 roku. W rankingu były brane pod uwagę wyłącznie serwisy blacharsko-lakiernicze, które posiadają autoryzację którejś z marek dostępnych na polskim rynku.
Trudne etapy kwalifikacji – dokładna selekcja
Selekcja składała się z trzech etapów. Kandydaci mogli sami się zgłaszać. W uzasadnieniu musiały zawrzeć dane na temat efektywności zakładu, miesięcznej liczby obsługiwanych aut i powierzchnię blacharni-lakierni. Dzięki temu powstała lista firm, które są bardzo wyraziste na dealerskim rynku blacharsko-lakierniczym w Polsce. W kapitule konkursu zasiedli przedstawiciele firm takich jak: towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy lakiernicze oraz firmy dostarczające rozwiązania wspierające proces likwidacji szkód.
W dalszym etapie każdy z przedstawicieli mógł zgłosić jedną dodatkową kandydaturę, która jego zdaniem godna była wyróżnienia. W ostatnim, trzecim etapie przedstawiciele firm z rynku dealerskiego przyznawali po 10 punktów dla wyróżniającej się propozycji.
Członkowie kapituły oceniali właściwie wszystko. Liczyły się zarówno parametry i wskaźniki poszczególnych blacharni, metody zarządzania i kontrolowania jakości napraw, dążenie do optymalizacji efektywności procesu naprawy czy względy ekologiczne, a nawet zaangażowanie w inicjatywy społeczne. Przedstawiciele poszczególnych firm uwzględniali również jakość dotychczasowej współpracy z danym dealerem. Kryteria ocen były bardzo szerokie i walka o miejsce w pierwszej dziesiątce była bardzo zacięta.
Konsorcjum Arefiew w 10. najlepszych w kraju
Do konkursu Konsorcjum Arefiew postanowiło zgłosić się samo. W generalnej klasyfikacji zaowocowało to wysokim wynikiem, bo białostocka firma zajęła 9. miejsce, zdobywając aż 28 punktów.
Wysokie wskaźniki, jakimi może pochwalić się podlaski dealer, to zjawisko ze wszech miar pozytywne, świadczące o profesjonalizacji dealerskiej działalności na polu usług blacharsko-lakierniczych. W 2014 roku Blacharnia i Lakiernia TOP AUTO obsłużyła aż 1810 szkód.
To nie jedyny sukces białostockiego dealera. Konsorcjum Arefiew przede wszystkim inwestuje. Widać to po nowoczesnym budynku serwisu blacharsko-lakierniczego, jego wyposażeniu, nowoczesnych komorach lakierniczych i profesjonalnym zapleczu.
Ranking to jednak nie tylko wyposażenie serwisu. Liczy się także załoga w nim pracująca, ich kwalifikacje, ciągłe szkolenia, doskonalenie umiejętności – wszystko po to, aby klient był w pełni zadowolony ze świadczonych usług.
- To dla nas wielkie wyróżnienie, szczególnie biorąc pod uwagę jak duża jest konkurencja. Atmosfera, którą tworzy nasz zgrany i zorganizowany zespół, przekłada się na jakość świadczonych przez nas usług. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy klient wyjechał od nas zadowolony – mówi Martyna Prokop, kierownik Serwisu Blacharsko–Lakierniczego Top Auto Andrzej Arefiew.
Białostockie Konsorcjum Arefiew tworzą:
Top Auto,
Nord Auto oraz
Przy Alejach Serwis Peugeot i Citroen.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]