Biznes

Wróć

Białostocka firma Fit Cake sadzi kolejne drzewa. Na wiosnę przybędzie 200 kolejnych!

2024-10-17 08:38:21
Fit Cake, sieć cukierni znana z oferowania zdrowych i niskokalorycznych słodkości, planuje kolejne nasadzenia drzew, które są kontynuacją działań na rzecz ochrony środowiska.
Pixbay
- Nasza misja posadzenia 1000 drzew do 2030 roku to coś więcej niż tylko deklaracja – to realnie wdrażany plan. Cieszymy się, że udało nam się już posadzić 100 drzew, a wiosną dołączy kolejne 200. To dla nas bardzo ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju - podkreśla współwłaścicielka Fit Cake Ewelina Choińska.

Ekologiczne podejście Fit Cake – od opakowań po zalesianie

Fit Cake od lat angażuje się w działania zmniejszające negatywny wpływ na środowisko. W odpowiedzi na problem plastiku firma wyeliminowała opakowania jednorazowe i wprowadziła biodegradowalne. Dodatkowo wdrożyła procesy produkcyjne, które ograniczają zużycie energii oraz wody.

- Nasza inicjatywa zalesiania to nie tylko działania PR-owe. Jako marka z północno-wschodniej Polski, chcemy, aby Fit Cake stało się synonimem ekologicznej odpowiedzialności – zarówno dla naszych klientów, jak i przyszłych pokoleń - zaznacza właściciel marki zaznacza Rafał Kościuk.

Dzięki współpracy z organizacją Posadzimy.pl, Fit Cake przyczynia się do zalesiania obszarów dotkniętych wylesieniem, tym samym wspierając odbudowę lokalnych ekosystemów.

Zrównoważony rozwój – klucz do przyszłości

W ramach swojej strategii na lata 2022–2030 firma nie tylko sadzi drzewa, ale także inwestuje w nowoczesne rozwiązania ekologiczne. Poza ograniczeniem plastiku optymalizuje procesy produkcyjne, które pozwalają na efektywne zarządzanie surowcami i energią.

- Eliminacja plastiku to tylko początek. Każdy materiał ma swoje konsekwencje ekologiczne, dlatego staramy się, aby nasza produkcja miała jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko. Sadzenie drzew to dla nas realna inicjatywa, która przynosi konkretne korzyści dla naszej planety - dodaje właściciel marki.

W ramach swojej ekologicznej strategii Fit Cake promuje również ideę zero waste, która kładzie nacisk na pełne wykorzystanie surowców oraz wprowadzenie zamkniętego obiegu dla opakowań szklanych, aby móc je zbierać i ponownie wykorzystać.

Inspiracja dla innych firm

Bialostocka marka nie tylko promuje zdrowy styl życia poprzez swoje produkty, ale także inspiruje inne firmy do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jej działania pokazują, że sukces w biznesie może iść w parze z dbałością o naszą planetę. Inwestycje w technologie przyjazne środowisku oraz lokalne pozyskiwanie składników, przyczyniają się do zmniejszenia śladu węglowego, a także budują pozytywny wizerunek w oczach klientów.

Fit Cake angażuje również swoich klientów w edukację ekologiczną, promując segregację odpadów oraz odpowiedzialne korzystanie z opakowań. Firma wprowadziła program, który zachęca klientów do zwracania opakowań szklanych. Dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami zmniejsza też emisję związaną z transportem surowców. Jest to kolejnym elementem ich strategii ekologicznej.

Fit Cake to marka, która konsekwentnie realizuje swoją misję ekologiczną, łącząc innowacyjne podejście do produkcji z troską o środowisko. Sadzenie drzew, minimalizacja odpadów oraz eliminacja plastiku to tylko niektóre z inicjatyw, które podejmuje firma w celu zmniejszenia swojego negatywnego wpływu na planetę. Ich długofalowy cel – posadzenie 1000 drzew do 2030 roku – dowodzi, że Fit Cake jest liderem zmian proekologicznych w branży gastronomicznej.
Diana Rusiłowicz
24@bialystokonline.pl