Zajęcia dla pierwszoklasistów
W Książnicy Podlaskiej im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku już od kilku lat odbywają się bezpłatne zajęcia z języka angielskiego. Mogą w nich uczestniczyć uczniowie klas pierwszych szkół podstawowych. Są one organizowane współpracy z Uniwersytetem w Białymstoku, w ramach praktyk studenckich.
Zajęcia będą się odbywały w grupach liczących od 12 do maksymalnie 15 osób. W ich trakcie dzieci będą miały okazję do zapoznania się z podstawami języka obcego.
Do wyboru są dwa bloki zajęć. Jedno zaplanowano w marcu (cztery grupy) i rozpocznie się dokładnie 2 marca, natomiast drugie - w kwietniu (trzy grupy).
Harmonogram zajęć na marzec:
Grupa A – zajęcia w poniedziałek i środę w godzinach od 16.30 do 17.30,
Grupa B – zajęcia w poniedziałek i środę w godzinach od 17.30 do 18.30,
Grupa C – zajęcia we wtorek i czwartek w godzinach od 17.00 do 18.00,
Grupa D – zajęcia we wtorek i czwartek w godzinach od 18.00 do 19.00.
Harmonogram zajęć na kwiecień:
Grupa A – zajęcia w poniedziałek i środę w godzinach od 16.30–17.30,
Grupa B – zajęcia w poniedziałek i środę w godzinach od 17.30–18.30,
Grupa C – zajęcia we wtorek i czwartek w godzinach od 17.00-18.00.
Zapisy właśnie ruszyły, warto się pospieszyć
Kurs będzie prowadzony w Książnicy Podlaskiej im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 14 A, w sali Książniczka, która znajduje się na II piętrze.
Udział w zajęciach jest bezpłatny. Trzeba jednak pamiętać, że liczba miejsc jest ograniczona, zatem decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisy są przyjmowane wyłącznie drogą telefoniczną, pod numerem telefonu: 85 67-67-241 w godzinach od 8.00 do 15.00 od 21 lutego 2020 roku.
Język angielski - czy nauka w szkołach jest efektywna?
Okazuje się, że tylko połowa polskich uczniów potrafi swobodnie komunikować się w języku angielskim. To wciąż za mało, biorąc pod uwagę, że języka angielskiego uczy się w polskich szkołach aż 95% dzieci - i to przez wiele lat. Trzeba mieć świadomość, że dużo zależy również od nauczycieli oraz sposobów prowadzenia zajęć z języka obcego. Najważniejsze jest, by kładli oni nacisk nie ma gramatykę, czytanie ze zrozumieniem oraz pisania, ale na praktyczne wykorzystywanie języka i rozmawianie w nim.
Z badań wynika, że uczniowie przyznają, że brakuje im bezpośrednich spotkań z anglojęzycznym lektorem (79%), swobodnych konwersacji (74%) czy też pracy w małych grupach (54%). Również rodzice (40%) doceniają korzyści płynące z takiego rodzaju zajęć, a 77% z nich uważa, że dużą rolę odgrywa w nich osobowość oraz predyspozycje nauczycieli.
Problemy związane z nauczaniem języka w szkołach od lat skutkują rosnącą popularnością pozaszkolnych zajęć językowych, z których korzysta już 71 proc. uczniów. Młodzież coraz chętniej wykorzystuje do nauki także media społecznościowe.
Więcej na temat badania i jakości oraz postrzegania nauki języka obcego można przeczytać tutaj:
Nauka języka angielskiego w polskich szkołach idzie w las?.