Bezpieczna droga z radami SpongeBoba. Ruszyła ogólnopolska kampania
1 sierpnia ruszyła kampania społeczna, której celem jest ograniczenie liczby wypadków wśród maluchów w ich drodze do przedszkola i szkoły - informuje Komenda Główna Policji.
KWP Białystok
Kampania organizowana jest na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym dzieci, poprzez zabawę i interakcję, wyrabiająca nawyk bezpiecznego zachowania dzieci na drodze w trzech obszarach: dziecko jako pieszy, dziecko jako pasażer auta i dziecko na rowerze.
Kluczem kampanii jest wykorzystanie popularnego bohatera kreskówki SpongeBoba Kanciastoportego znanego widzom kanału dziecięcego Nickelodeon, który wspólnie z Komendą Główną Policji i Ministerstwem Zdrowia organizuje kampanię. Linia kreatywna akcji oparta jest w stu procentach na interakcji z odbiorcą. Kampania nie ma pouczać, lecz w angażujący sposób zmuszać dzieci do myślenia. Zabawa polega na sztuce dokonania prawidłowego wyboru dotyczącego bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Odpowiedzi na zadawane przez SpongeBoba pytania, skonstruowane są w dość humorystyczny sposób, tak by poza merytorycznym przekazem, dzieci miały okazję do robienia tego co lubią najbardziej, czyli śmiania się do łez.
Pierwszy etap akcji obejmie nośniki reklamy zewnętrznej (300 bilbordów) na terenie kraju. Drugi etap, który rozpocznie się we wrześniu, to działania prewencyjne oficerów policji, kampania prasowa i telewizyjna.
andy