Barokowe brzmienia na Dniach Miasta
Recitalem polsko-angielskiego zespołu Speranza Ensamble poświęconego muzyce Jerzego Fryderyka Haendla zakończył się w niedzielę I Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej im. Julitty Sleńdzińskiej. W sobotę muzyki dawnej można było posłuchać w barokowych wnętrzach Pałacu Branickich.
Zespół Collegium Spes Musica i soliści Sarah Busfield (sopran) i Piotr Olech (kontratenor) wykonali muzykę Henry'ego Purcella, którego 350. rocznica urodzin przypada w tym roku.
W programie znalazły się m.in. fragmenty opery Dydona i Eneasz, a także z mniej znanych utworów: Come ye sons of Art i Ode for St Cecilia Welcome to all the pleasures.
W piątek recital dał polsko-rosyjski duet lutniowy. Na historycznych instrumentach szarpanych m.in. lutni i gitarze barokowej Anna Kowalska i Anton Birula zagrali utwory m.in. Bacha, Gaultiera, Piccinniego.
Muzyka dawna od wielu lat towarzyszyła obchodom Dni Miasta Białegostoku. W tym roku organizatorzy, czyli Galeria im. Sleńdzińskich po raz pierwszy postanowiła zaprezentować różne jej oblicza w ramach międzynarodowego festiwalu. Podczas trzech koncertów w różnych miejscach Białegostoku zagrali polscy i zagraniczni muzycy specjalizujący się w muzyce dawnej. Specjalnym gościem festiwalu był Nicholas Parle, światowej sławy australijski klawesynista.
Portal BiałystokOnline.pl patronował festiwalowi.
andy