Aktualności

Wróć

Awaria nagłośnienia, zaśnieżony peron? Teraz usterki na kolei można zgłaszać online

2023-02-21 13:46:27
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości.
Malwina Witkowska
Aplikacja Sprawny Peron została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Narzędzie umożliwia przekazywanie do PLK S.A. informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Sprawny Peron to dodatkowe narzędzie, obok formularzy kontaktowych dostępnych na stronie internetowej PLK S.A., do zgłaszania usterek. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości - wyjaśnia zespół prasowy PKP PLK.

W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.

W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji Zgłaszam usterkę. Darmową aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl