Aktualności

Wróć

Aplikacja CiTTy – urząd miejski czeka na uwagi od mieszkańców

2016-10-06 13:58:48
Urząd Miejski w Białymstoku przygotował infolinię i nową platformę CiTTy, która umożliwia mieszkańcom bezpośrednie zgłaszanie do magistratu zdarzeń takich jak powalone drzewo, zalegające śmieci czy nielegalne graffiti.
Dorota Mariańska
Aplikacja CiTTy powstała, aby usprawnić komunikację z mieszkańcami. Dzięki tej platformie, dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej oraz w postaci aplikacji mobilnej, białostoczanie mogą w prosty sposób zgłaszać do urzędu miejskiego problemy, takie jak np. powalone drzewo, nielegalne graffiti czy niezabezpieczone sople lodu na fasadzie budynku.

Każde takie zgłoszenie wraz z dokumentującym je zdjęciem trafi za pomocą aplikacji do odpowiedniej komórki w magistracie. Platforma udostępni urzędnikom pełny wgląd w historię oraz audyt zgłoszeń. Aby dodać zgłoszenie lub usterkę występującą w przestrzeni miejskiej, wystarczy wejść na stronę: www.citty.bialystok.pl.

Dzięki aplikacji CiTTy białostoczanie mają możliwość informowania o niepożądanych zdarzeniach ze swojego najbliższego otoczenia, dzięki czemu drobne sprawy mogą być załatwione szybciej, bez zbędnych formalności w postaci petycji czy wniosków.

– Po wejściu na stronę aplikacji wystarczy kliknąć w przycisk Dodaj zgłoszenie, a następnie podać adres, wybrać z listy rodzaj zgłoszenia i dodać krótki opis. Oczywiście trzeba się zalogować, bo chcemy uniknąć anonimowych zgłoszeń – mówi Justyna Nowacka-Dzienis, dyrektor białostockiego oddziału firmy Transition Technologies, twórcy aplikacji.

Ponadto jest ona dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących.

- Na razie traktujemy tę wersję jako wersję testową, dlatego oczekujemy od mieszkańców zgłaszania uwag co do aplikacji – mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

Platforma to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Od listopada 2014 r. pod numerem 85 879 7979 funkcjonuje infolinia urzędu. Białostoczanie najczęściej pytają o sprawy związane z Departamentem Obsługi Mieszkańców i Urzędem Stanu Cywilnego UM (ok. 58% wszystkich połączeń). W rozmowach zwykle pojawiają się pytania o dowody osobiste, rejestrację pojazdów, akty stanu cywilnego i prawa jazdy. Rzadziej – dotyczące podatków i opłat lokalnych czy inwestycji i remontów drogowych.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl