Ankiety satysfakcji pacjenta. Podlasianie będą oceniać personel szpitali
Zarząd województwa podlaskiego chce wprowadzić do szpitali ankiety satysfakcji dla pacjentów. Dzięki nim Podlasianie ocenią kulturę i obsługę lekarzy i pielęgniarek.
sxc.hu
Ankiety mają dać przede wszystkim informację o obsłudze i traktowaniu pacjentów w szpitalach w naszym województwie.
- Chcemy dowiedzieć się, jak lekarze podchodzą do pacjenta, czy nie musi on oczekiwać w długich kolejkach na przyjęcie - mówi Karol Pilecki, członek zarządu województwa podlaskiego.
Ocena satysfakcji będzie programem pilotażowym, który będzie trwał miesiąc. Na początek ankiety zostaną wprowadzone tylko w trzech szpitalach wojewódzkich: w Łomży, Suwałkach i Białymstoku. Program ruszy w połowie października.
- Prawdopodobnie wyślemy naszych stażystów. To oni będą zbierali informację podczas rozmów z pacjentami - dodaje Pilecki.
Kwestionariusze mają być także dostępne w Internecie. Zarząd województwa liczy, że uda się zebrać chociaż tysiąc takich opinii.
- Wtedy wynik będzie miarodajny. Jeżeli okaże się, że jest źle, to będziemy podejmować konkretne działania - mówi Karol Pilecki.
Możliwe, że będą to na przykład dodatkowe szkolenia dla personelu. Obecnie skargi i zażalenia na obsługę można złożyć osobiście w szpitalu. Ankiety satysfakcji pacjenta mają składać się na całościową ocenę jakości placówek leczniczych, które są nadzorowane przez zarząd województwa.
Łukasz Wiśniewski
lukasz.w@bialystokonline.pl