Biznes

Wróć

5 elementów SEO, o których zapomina większość właścicieli stron www

2021-07-01 20:28:49
SEO to optymalizacja stron internetowych mająca na celu przede wszystkim zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie - wzrost ruchu na stronie. Mimo że coraz więcej mówi się o skuteczności i ważności procesu pozycjonowania dla sukcesu sklepów internetowych i stron www, wciąż istnieje wiele notorycznie powielanych błędów.
www.pexels.com
O czym najczęściej zapominają właściciele stron i jak temu zaradzić? Sprawdź, czy któryś z tych błędów znalazł się również u Ciebie. Przez ten krótki poradnik przeprowadzą Cię eksperci z krakowskiej agencji SEO - Delante.

Elementy SEO, o których zapomina większość właścicieli stron internetowych

Optymalizacja grafik

Wydawać by się mogło, że dodanie zdjęcia w obrębie strony internetowej nie może być trudne, a jednak. Żeby spełnić wszystkie wymogi, jakie grafikom stawia nowoczesne SEO, należy mieć na uwadze 2 podstawowe aspekty: tekst alternatywny i rozmiar.

- Teksty alternatywne. Dzięki nim Google widzi, co znajduje się na zdjęciu, które umieściłeś na swojej stronie internetowej, a co za tym idzie - może je prawidłowo zinterpretować i zaindeksować. Teksty alternatywne służą również osobom z dysfunkcjami wzroku. Mimo to, jak pokazuje raport Delante, aż 63% badanych sklepów internetowych nie korzysta z tekstów alternatywnych. Jeśli ty też jeszcze tego nie robisz - koniecznie dodaj to działanie do listy zadań.

- Rozmiar pliku. Wielu użytkowników internetu może zaskoczyć, że obrazek dodawany na stronę nie powinien przekraczać kilkudziesięciu kilobajtów (maksimum to 200). Mimo to wciąż pokutuje przekonanie, że nie da się uzyskać dobrej jakości grafiki w takim rozmiarze, dlatego niejednokrotnie przeglądając sieć można spotkać grafiki przekraczające nawet kilka megabajtów - a należy pamiętać, że im większe pliki, tym dłuższy czas ładowania strony, który jest negatywnie oceniany zarówno przez użytkowników, jak i Google. Jeśli ten problem dotyczy Ciebie - przeczytaj o bezstratnej kompresji grafik.

Odpowiednie meta dane i dane strukturalne

Brak odpowiednich meta danych oraz danych strukturalnych to problemy, z którymi boryka się wiele stron internetowych, nawet dużych serwisów. A warto pamiętać o tych aspektach, ponieważ pozwalają na odpowiednie wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania: meta description pomaga zachęcić użytkownika do odwiedzenia strony swoją unikalną treścią, a gwiazdki czy cena dodawane za pomocą danych strukturalnych wyróżniają daną witrynę na tle innych.

Szybkość strony

Prędkość, z jaką ładuje się zawartość strony, nie jest obojętna ani dla Google, ani dla użytkownika. Jeśli treść wczytuje się zbyt powoli, istnieje duża szansa, że użytkownik rozmyśli się przed wykonaniem kolejnych działań, natomiast roboty Google ocenią stronę jako mało wydajną, co może wpłynąć na jej pozycje w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja URL

Istnieje pojęcie znane jako “SEO-friendly URL”. Oznacza ono taki adres URL, który jest przyjazny dla robotów Google - opisuje dokładnie zawartość danej podstrony, dzięki czemu ułatwia robotom wyszukiwarki przeanalizowanie treści adresu strony internetowej. Mimo to wciąż rzadko pamięta się o optymalizacji tego aspektu SEO. Pamiętaj, by w adresach URL nie używać polskich znaków, podkreślników czy liczb, a zamiast tego stosować pełne, czytelne nazwy kategorii, produktów, usług czy tytułów artykułów.

Właściwa strategia

Nie ma marketingu internetowego bez strategii - to fakt, o którym zapomina zdecydowanie zbyt wiele firm. SEO jest jedną z gałęzi marketingu online i jako bardzo analityczna dziedzina wymaga przemyślanej, jasno określonej strategii, czytelnych i realnych celów oraz odpowiedniego doboru narzędzi.

Jeśli masz jakieś pytania lub rozważasz rozpoczęcie procesu w swojej firmie - skontaktuj się ze specjalistami Delante po więcej szczegółów.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]