Biznes

Wróć

200 kandydatów Podlaskiej Marki. Ciężko będzie wyłonić zwycięzców

2019-03-06 13:56:31
W tym roku o tytuł Podlaskiej Marki Roku zawalczy aż 200 kandydatów. Różnorodność i pomysłowość zgłoszonych sprawi pewnie wiele trudności w wybraniu tych najlepszych z najlepszych.
Podlaskamarka.pl
Naturalne soki, artystyczna biżuteria, księgarnia podlaska, pawilon edukacyjny czy księgarnia internetowa – aż 200 najlepszych marek z regionu zostało zgłoszonych do konkursu Podlaska Marka. Różnorodność zgłoszonych produktów, usług czy inicjatyw jest bardzo duża, więc rywalizacja z pewnością wzbudzi wiele emocji.

Mnóstwo ciekawych marek prosto z Podlasia

Kandydaci byli zgłaszani w 7 kategoriach. Największą popularnością cieszyły się Wydarzenie, Kultura oraz Społeczeństwo. Wśród walczących o zwycięstwo jest m.in. Działalność Stowarzyszenia Pomocy Rodzinie Droga, Ogólnopolski Festiwal Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich Decha czy Podlaskie Śniadanie Mistrzów.

Dość interesująco zapowiada się także rywalizacja, jeśli chodzi o Inwestycję. Znajdziemy tu np. Śluzę Swoboda na Kanale Augustowskim, Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce czy Hotel Traugutta 3.

W przypadku Produktu użytkowego zgłoszono do konkursu Mydlarnię Cztery Szpaki, jak i Zakład Przemysłu Sklejek Biaform – jest to chyba najbardziej zróżnicowana kategoria.

Pośród Produktów Spożywczych znajdziemy m.in. Miód Gryczany Łakocie Natury, Masło z Hajnówki Ekstra czy Kiełbasę Kniejówkę.

15 zgłoszeń znalazło się w kategorii Odkrycia, a wśród nich aplikacja służąca do zarządzania pomieszczeniami biurowymi, separator aerodynamiczny czy kolekcja odzieży wykorzystująca technologię druku 3D.

Zgłoszenia oceni kapituła

Kapituła składająca się z 17 osób - reprezentantów Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych, instytucji otoczenia biznesów - dokona merytorycznej oceny zgłoszeń i wybierze w każdej z kategorii po trzy nominacje. Łącznie nominowanych będzie więc 21 produktów. W drugiej połowie marca ruszy trzytygodniowe głosowanie internatów, którzy wybiorą zwycięzców. Głosowanie jest bezpłatne, wystarczy podać numer telefonu. Każdy może oddać tylko jeden głos.

Pod koniec kwietnia - już zgodnie z tradycją - odbędzie się gala finałowa w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Poznamy wtedy laureatów konkursu. Nagrodą dla nich jest 10 tys. zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych. Aczkolwiek już sam udział w nim niesie wiele różnych korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.

Zwycięzcy poprzednich lat

W ubiegłym roku laureatami zostali:
- Spółdzielnia Mleczarska w Łapach (Produkt Spożywczy);
- Unihouse, oddział Unibep (Produkt Użytkowy);
- Fabryka SaMasz w Zabłudowie (Inwestycja);
- Pierwsza w historii detekcja fal grawitacyjnych przez zespoły LIGO Scientific Collaboration i Vigro Collaboration – prof. Piotr Jaranowski (Odkrycie);
- Podlaskie Święto Chleba w Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu (Wydarzenie);
- Teatr Lalki i Aktora w Łomży (Kultura);
- Fundacja Rodziny Czarneckich (Społeczeństwo);
- Zespół Pieśni i Tańca Suwalszyczyzna (Podlaska Marka Konsumentów).

W ubiegłym roku zgłoszono 182 produkty: 29 w kategorii Produkt Spożywczy, 35 - Produkt Użytkowy, 10 - Inwestycja, 16 - Odkrycie, 35 - Wydarzenie, 40 - Kultura i 17 - Społeczeństwo.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl